RIT Croatia: AI uklopljen u postojeći kurikulum
- Objavljeno u Business 3.0
Sveučilište RIT je jako dobro poznato u globalnoj STEM zajednici, budući da se radi o trećem po redu sveučilištu po broju diplomanata prijediplomskog studija u STEM području među svim privatnim sveučilištima u SAD-u. RIT Croatia je najstariji globalni kampus matičnog sveučilišta i izvodi studijske programe osmišljene da se kontinuirano ažuriraju i nastavljaju dugu tradiciju istraživanja tehnoloških trendova. Studiji su posvećeni osiguranju multidisciplinarnog i tzv. T-shaped obrazovanja koje kombinira specijalističke i opće predmete i potiče razvoj tvrdih i mekih vještina.
AI u nastavi
Jedan od tehnoloških trendova koji se izučava u matičnom sveučilištu i hrvatskom kampusu je i AI.
Prodekan za nastavu na RIT Croatia, dr. sc. Milivoj Marković, napomenuo je da je AI prisutan u različitim kolegijima kroz sve aktualne programe. „S obzirom da se RIT Croatia fokusira na pripremu studenata za tržite rada, uključivanje AI-ja u naš kurikulum ima za cilj pripremiti studente za korištenje AI-ja u poslovnom okruženju radi ostvarivanja zadataka na što efikasniji način, štedeći vrijeme i druge resurse. U skupini općeobrazovnih kvantitativnih predmeta, te u računarskim predmetima, fokus je na izučavanju i razumijevanju samog rada AI-ja, u filozofskim predmetima izučavaju se etičke implikacije AI-ja, dok su poslovni kolegiji fokusirani na primjenu AI-ja. Računarski predmeti posebno potiču razumijevanje i korištenje specifičnih segmenata AI-ja kao što su strojno učenje, prepoznavanje i oblikovanje oblika i slično“, pojasnio je dr. sc. Marković.
Studenti pokazuju rastući interes za AI, pa gotovo i da nema područja koje nije na određeni način promijenjeno zbog nedavnog napretka u AI-ju. Jedan od načina na koji studenti proaktivno istražuju mogućnosti koje AI pruža unutar njihovog područja je Honors Program, razvijen s ciljem da studenti uz mentorski rad razviju dublja znanja unutar područja od posebnog interesa. AI je jedna od tema zastupljena u ovim istraživačkim projektima.
„S obzirom da je AI brzo mijenjajuća tehnologija, fokus nastavnika je na izgradnji sposobnosti studenata za predviđanje utjecaja i transformacije AI-ja, što čini temelj dugoročnih kompetencija studenata“, rekao je dr. sc. Milivoj Marković, prodekan za nastavu na RIT Croatia.
Moguće pokretanje specijaliziranog programa u području umjetne inteligencije
Trenutačno je AI čvrsto i duboko utkan u sve studijske programe kroz brojne kolegije, projektne zadatke i van nastavne aktivnosti, poput gostujućih predavanja i radionica.
„Brojni kolegiji proučavaju pozadinske procese vezane uz AI (dominantno, programi iz računarstva), dok kolegiji iz dizajna, poslovanja i općeobrazovni kolegiji imaju glavni fokus na primjeni AI-ja. Pokretanje specifičnog BS ili MS programa u području umjetne inteligencije predmet je našeg uskog fokusa. Svakako će se razvoj AI-ja na RIT Croatia temeljiti na dubljem korištenju AI tehnologija unutar postojećeg kurikuluma, kao i na potencijalnom uvođenju novih programa u budućnosti“, pojasnio je dr. sc. Marković.
RIT Croatia na dnevnoj bazi surađuje s kolegama s globalnih kampusa sveučilišta. Osim toga, RIT Croatia, kao i sestrinski kampusi, ima mrežu lokalnih stakeholdera koji aktivno prikupljaju informacije o trendovima tehnoloških razvoja i tržištu rada. Dr. sc. Milivoj Marković zaključio je: „RIT Croatia ima savjetodavno tijelo za svaki svoj studijski program, u kojem se nalaze brojni stručnjaci čiji savjeti čine temelj za prilagodbu programa potrebama industrije kroz uključivanje recentnih i bitnih trendova i područja u kurikulum.“