Sveučilište VERN’: AI u gotovo svim studijima
- Objavljeno u Business 3.0
Sveučilište VERN’ za predavače u području novonastalih tehnologija u IT-ju ima mlade tehnološke stručnjake koji su odrasli na navedenim tehnologijama i izravna su im specijalizacija. Također sa studentima rade predavači iz industrijskog sektora jer se u njemu puno brže prate promjene tehnologija, pa takvi predavači znaju što se trenutno traži na tržištu i shodno tome prilagođavaju nastavni plan i program na svojim kolegijima.
AI kolegiji
Jedna od tehnologija koja doživljava veliku ekspanziju je i AI. Na prijediplomskom studiju Interneta stvari izvodi se grupa kolegija koji su izravno ili komplementarno vezani uz različite grane AI-ja. Možemo istaknuti kolegije koji se bave osnovama strojnog učenja i njegove primjene u praksi, zatim programiranja za IoT, senzornih tehnologija, baza podataka i korisničkog sučelja.
„No i na drugim našim studijima analiziraju se i primjenjuju različiti alati umjetne inteligencije radi poboljšanja različitih aspekata poslovanja. Umjetna inteligencija već je zastupljena kod nas, kako na tehničkim, tako i na društvenim i umjetničkim studijima“, pojasnio nam je doc. dr. sc. Petar Kolar, predavač na Sveučilištu VERN’.
Da raste interes za područje umjetne inteligencije, vidljivo je po naslovima tema završnih i diplomskih radova napisanih i obranjenih na Sveučilištu VERN’. Raspon radova se kreće od primjene u marketingu i novinarstvu, preko hotelijerstva i turizma do tehničkog menadžmenta, a složenost se kreće od izrade grafičkog sadržaja u poslovnom okruženju do projektiranja i izrade složenih pametnih mreža.
„Nove generacije studenata su svjesne da danas koriste brojne tehnološke uređaje koji međusobno razmjenjuju velike količine podataka. Efikasnija povezivost tih uređaja, bolji protok informacija i optimizacija njihova međusobnog funkcioniranja nedvojbeno pozitivno utječu na različite aspekte naših života od poslovanja, brige o zdravlju, upravljanja slobodnim vremenom i slično“, rekao je dr. sc. Kolar.
Dva smjera specijalizacije
Kako se nove tehnologije i zanimanja stalno pojavljuju, na taj izazov odgovara grupa spomenutih kolegija koji se izvode u okviru prijediplomskog sveučilišnog studija Internet stvari. Osim toga, na VERN’u razvijaju i novi sveučilišni diplomski studij “IT menadžment i AI”, koji objedinjuje optimizaciju poslovnih procesa pomoću tehnologija te razvoj inovacija pomoću rastućih tehnologija (eng. emerging technologies).
Ideja je studentima ponuditi mogućnost biranja specijalizacije u inženjerskom ili menadžerskom aspektu primjene AI-ja u IT-u ili IoT-u. Dr. sc. Kolar naglasio je: „Cilj nam je obrazovati nove generacije stručnjaka koji prepoznaju perspektive novih tehnologija i uočavaju kako ih iskoristiti za poboljšanja u upravljanju gradskom infrastrukturom, u prijevozu, industriji, poljoprivredi, zdravstvu, ali i očuvanju okoliša i drugim područjima.“
Dr. sc. Petar Kolar kao cilj je istaknuo obrazovanje stručnjaka koji će prepoznati mogućnosti novih tehnologija
Sveučilište VERN’ ima dugu tradiciju suradnje s drugim institucijama i tvrtkama iz realnog sektora kroz kontakte s voditeljima poslovnih i tehnoloških procesa u vodećim kompanijama u Hrvatskoj. Kroz tu zajedničku suradnju prilagođavaju se nastavni planovi i programi kako bi studenti prilikom izlaska na tržište odmah bili konkurentni za tražene poslove. Jedan od ključnih aspekata te suradnje je slanje studenata na stručnu praksu u kompanije i suradnja studenata s kompanijama na realnim projektima gdje skupljaju neprocjenjivo radno iskustvo i prije početka karijere.
Generativni AI kao vrijedan alat
Dr. sc. Petar Kolar sažeo nam je stav oko korištenja generativnog AI-ja u procesu studiranja: „Shvatili smo da nema smisla boriti se protiv korištenja AI alata, već da je korisnije i za nas nastavnike i za naše studente da svi zajedno naučimo kako ih na koristan i moralan način upotrebljavati. Prema tome, potičemo naše studente da koriste dostupne alate, kako za učenje, tako i za pisanje seminara i diplomskih radova, ali da ih citiraju kao izvor prilikom pisanja.
Također, ako ih studenti koriste kako bi, primjerice, bolje napisali seminar, i dalje moraju biti upućeni u obrađenu problematiku, što znači da moraju biti sposobni usmeno obraniti svoj rad.“