Andrija AI odgovara na pitanja u vezi koronavirusa

  • Objavljeno u ZDRAVLJE
image

Hrvatska od sada ima službenog digitalnog asistenta Ministarstva zdravstva RH pod nazivom Andrija AI, koji se smjestio u WhatsApp aplikaciji za pametne telefona i Windows računala te ima ulogu savjetnika građanima za sva pitanja u vezi epidemije COVID-19 koronavirusa.

Realno gledano, ovo zapravo nije umjetna inteligencija s kojom možete razgovarati prirodnim jezikom, već se radi o chatbotu koji će s vama komunicirati putem najčešće postavljanih pitanja na koja ćete odgovarati s da ili ne. No bez obzira na to, vjerujemo da će građanima puno pomoći da otkriju imaju li kakve simptome zbog kojih bi se trebali zabrinuti, kako bi saznali trebaju li potražiti dodatnu stručnu pomoć, javiti se liječniku ili nadležnoj službi za obavljanje testiranja, ili mogu biti spokojni obzirom da najvjerojatnije nemaju opasni virus.

Na taj način, osim što ćete dobiti odgovor tipa jesu li vaš kašalj ili šmrcanje razlozi za zabrinutost, rasteretit ćete nadležne službe koje su poplavljene brojim pitanjima građanima, kako bi se mogle posvetiti rješavanju najozbiljnijih situacija i upita i ne gubiti dragocjeno vrijeme na informiranje građana o osnovnim stvarima vezanim uz koronavirus.

S Andrijom možete komunicirati na WhatsAppu slanjem ključne riječi „Pozdrav“ na broj +385 99 775 3049 koji je potrebno najprije spremiti u imenik, a aktivacijska poveznica objavljena je i na Andrijinoj službenoj stranici www.andrija.ai

Voditelj projekta je Ministarstvo uprave koje provodi digitalizaciju javne uprave, a na kreiranju rješenja radio je tim stručnjaka predvođen epidemiologom prof.dr.sc. Brankom Kolarićem, uz tehničku i informatičku podršku udruženih snaga domaćih tvrtki Mindsmiths, Neos i Oracle Hrvatska, koje su uz Infobip, članice Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI.

Andrija je ime dobio po ocu preventive Dr. Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva primijenjene diljem svijeta.

U opisu aplikacije navode da Andrija pruža pomoć na sljedeći način:

Educira ljude kako da prepoznaju simptome zaraze koronavirusom na sebi i drugima kroz asistiranu samoprocjenu, građani dobivaju bolje razumijevanje rizika potencijalne zaraze, kada mogu biti mirni, a kada trebaju poduzeti nešto na dobrobit sebe i ostalih

Asistira ljudima u kontaktu prema nadležnim institucijama, upućujući svakoga na pravu adresu, čime štedi vrijeme i energiju građanima i liječnicima u ovim trenucima opterećenja na zdravstveni sustav

Omogućuje ljudima da dojavljuju relevantne informacije iz svog kućanstva te na taj način ispunjavaju svoju građansku dužnost pomaganja epidemiolozima ovisnim o podacima u stvarnom vremenu za uspostavu ili ukidanje zaštitnih mjera.

Isprobali smo aplikaciju i možemo vam reći da je vrlo funkcionalna i korisna, bez obzira što se ne radi o nekoj naprednoj umjetnoj inteligenciji, jer ćete iz Andrijinih pitanja i odgovora saznati sve što biste mogli pozivom nadležnim službama i liječnicima.

A za nas je dobra vijest što Andrija kaže da možemo biti mirni jer vjerojatno nismo bili izloženi riziku od zaraze niti imamo simptome. Hvala Andrija.

#ostanidoma