Britanci financiraju nuklearni reaktor za Mjesec

• Objavljeno u Znanost
image

Kako se sve bližimo povratku čovjeka na Mjesec, SAD, Rusija i Kina užurbano razvijaju projekte čiji je cilj izgraditi stalne baze na našem prirodnom satelitu, kako bi ljudi koji stignu na površinu nama najbližeg svemirskog tijela tamo i ostali iz brojnih istraživačkih i političkih razloga.

U novu svemirsku utrku sada se uključuje i Velika Britanija koja je objavila da će financirati projekt tvrtke Rolls-Royce koja će izraditi nuklearni reaktor koji će imati veliku ulogu u opskrbu energijom buduće mjesečeve baze.

Svemirska agencija Ujedinjenog kraljevstva kaže da će u projekt uložiti 2,9 milijardi britanskih funti, odnosno oko 3,3 milijarde eura, nakon što je u Rolls-Royce već uložila 249 tisuća funti za inicijalnu studiju projekta.

Inženjeri i znanstvenici u Rolls-Royceu rade na izgradnji nuklearnog mikroreaktora zbog njegove male veličine i mogućnosti funkcioniranja bez obzira na dostupnost sunčeve svjetlosti ili lokaciju. Trenutno Rolls-Royce procjenjuje da će mikroreaktor stići na Mjesec 2029. godine.

Najava financiranja dolazi samo dva dana nakon što su NASA i AXIOM Space predstavili novi prototip svemirskog odijela koje će astronauti Artemisa III nositi na Mjesecu. Trenutačno NASA cilja na lansiranje misije Artemis III u prosincu 2025. NASA također planira izgraditi bazni kamp na površini Mjeseca.

U sljedećem desetljeću vjerojatno ćemo vidjeti veći napredak u svim područjima putovanja na Mjesec. Prošlog mjeseca, britanska svemirska agencija objavila je da će 51 milijun funti biti dostupno britanskim tvrtkama za izgradnju komunikacijskih i navigacijskih sustava za korištenje u budućim misijama na Mjesecu. Inicijativa dolazi kao dio cilja programa Moonlight Europske svemirske agencije koja želi da sateliti u orbiti oko Mjeseca pomažu budućim astronautima i roverima u komunikaciji.