Započinje intergalaktička potraga za blagom

• Objavljeno u Svemir
image

Kao što smo jučer najavili, današnje predstavljanje novoosnovane tvrtke Planetary Resources, čiji osnivači su između ostalih redatelj James Cameron i Googleov suosnivač Eric Schmidt, otkrilo je da će se nova tvrtka baviti svemirskim rudarenjem,  preciznije prikupljanjem dragocjenih minerala na asteroidima, a projekt bi trebao započeti već kroz dvije godine.

Prema znanstvenim predviđanjima, jedan asteroid od samo 50 metara veličine, mogao bi sadržavati platine u vrijednosti od 50 milijardi dolara, a letjelice bi u početku mogle prikupljati dragocjene minerale s "kamenja" u blizini Zemlje.

Planetary Resources vjeruje kako će kroz 5 do deset godina biti u stanju privređivati znatan novac pomoću svemirskih platformi koje će služiti u rudarske tvrtke, te da će pronaći na tisuće manjih asteroida koji orbitiraju u blizini Zemlje i od njih zaraditi na trilijune dolara.

Osim potrage za mineralima na asteroidima, tvrtka će nastojati prikupljati i vodu na svemirskim tijelima za potrebe svemirskih misija NASA-e, čiji predstavnici kažu kako je ovaj koncept ostvariv, jer je potvrđeno da u svemiru leže velika bogatstva, ali i resursi koji su vrlo važni za odvijanje budućih misija u dubokom svemiru.

Troškovi ovog projekta će iznositi na desetke milijardi dolara, a svemirski stručnjaci predviđaju da će trebati gotovo desetljeće prije nego neki astronaut zakorači na neki asteroid.