Najveća digitalna kamera na svijetu od 3,2 GP

• Objavljeno u Svemir
image

LSST teleskop (Large Synoptic Survey Telescope), koji se gradi u Cerro Pachónu u Čileu, trebao bi početi s promatranjem noćnog neba 2014. godine, a svojim "dubokim" prodorom u svemir, znanstvenicima bi trebao razotkriti mnoge tajne, vezane uz prirodu tamne energije i tamne tvari, asteroide u blizini Zemlje, objekte u Kuiperovom pojasu, strukture naše galaksije, te mnoga druga područja vezana uz astronomiju i fundamentalnu fiziku.

Sam LSST će biti doista impresivno zdanje, s teleskopom čije primarno ogledalo ima 8,4 metra, no digitalna kamera koja će biti ugrađena u njega je posebna priča za sebe.

Ovaj "fotić" će biti najveća digitalna kamera ikada napravljena, sa senzorom od 3,2 gigapiksela, što će joj omogućiti stvaranja slika ekvivalenta 800 tisuća fotki snimljenih 8 megapikselnom kamerom. Kamera će svaku noć snimati čitavo vidljivo nebo, te će stvarati arhivu fotografija od 6 milijuna gigabajta godišnje.

Kamera će biti veličine od 1,6 metara puta 3 metra, što odgovara veličini malog automobila, a težina će joj iznositi 2.800 kilograma.

Njezina aparatura će se sastojati od širokokutnog optičkog (0.3-1 μm) imagera koji će joj pružiti polje pogleda od 3.5° s više od 0.2 arksekundi paralakse (1 arksekunda iznosi 1/60-tinku minute u jednom stupnju), a površina imagera je ravna (flat), dijametra veličine od 64 cm.

Format detektora će biti mozaik sastavljen od velikog broja 16 megapikselnih silicijskih senzora, koji će zajedno činiti senzor od nekih 3,2 gigapiksela.

Kamera uključuje mehanizam za mijenjanje filtera i blendi, a nalazit će se u sredini teleskopa, te će sadržavati i sustav za kontrolu rasipanja topline kako bi se limitirali termalni gradijenti optičke zrake.

Kirk Gilmore drži silicijski wafer s CCD-ima, a Paul O'Connor model 3x3 CCD modula s integriranom elektronikom kamere. (Image credit: LSST Corporation).

Kamera će, kako kažu, stvarati podatke (slike) ekstremno visoke kvalitete, uz minimalno vrijeme potrebno za preuzimanje, te će biti jednostavna za korištenje i održavanje.

Detaljne podatke o najvećem digitalcu na svijetu možete potražiti na ovom linku: https://www.lsst.org/lsst/science/concept_camera.