VIDEO: Lansiran satelit za proučavanje ionosfere Zemlje

• Objavljeno u Svemir
image

Northrop Grummanov L-1011 Stargazer zrakoplov uspješno je lansirao Pegasus XL raketu koja je u svemir ponijela NASA-in satelit ICON (Ionospheric Connection Explorer), kao što možete vidjeti u ovom videu.

ICON će služiti za proučavanje ionosfere, dinamičke zone u našoj atmosferi u kojoj se susreću zemaljsko vrijeme sa svemirskim.

Područje u kojem će ICON provoditi istraživanja sastoji se od vjetrova na koje utiču brojni čimbenici poput Zemljinih godišnjih doba, zagrijavanja i hlađenja tijekom dana te mlazova zračenja od Sunca. U tom području putuju radio komunikacije i GPS signali pa fluktuacije u ionosferi mogu utjecati na probleme s tim važnim tehnologijama.

ICON je razvijen nakon nedavnog otkrića da na ionosferu značajno utječu oluje u gornjoj Zemljinoj atmosferi, pa se vjeruje da će satelit uvelike poboljšati prognoze ekstremnog svemirskog vremena pomoću instumenata na licu mjesta i senzora pokreta za provođenje studije o varijabilnosti Zemljine ionosfere.

NASA navodi da će misija također pomoći u proučavanju fizike našeg svemirskog okruženja s ciljem ublažavanja njegovih učinaka na našu tehnologiju, komunikacijske sustave i društvo.