VIDEO: Evo kako će NASA vratiti uzorke s Marsa na Zemlju

• Objavljeno u Svemir
image

Kao što vjerojatno znate, sredinom iduće godine na Mars će krenuti Mars 2020 rover koji još uvijek nije dobio službeno ime. Njegov primarni cilj će biti potraga za životom ili dokazima o postojanju života u sadašnjosti ili prošlosti Marsa, a sekundarna uloga će biti prikupljanje uzoraka koji će se zapečatiti u specijalne spremnike i ostaviti na Marsu. Nakon toga jedna od budućih misija pod nazivom Mars sample-returnmission trebala bi omogućiti da se ti uzorci pošalju natrag na Zemlju. NASA-in znanstvenik Brian Muirhead iz JPL-a, koji je zadužen za realizaciju povratka uzoraka na Zemlju, na 70. Međunarodnom astronautičkom kongersu (IAC) održao je prezentaciju na kojoj je otkrio nekoliko novih detalja u toj misiji koja je planirana za 2026. godinu.

"Postoji koncenzus u znanstvenoj zajednici današnjice. Ako želimo dobiti odgovore na najveća pitanja o Marsu poput onog o postojanju života morat ćemo materijal s Marsa donijeti u naše zemaljske laboratorije", izjavio je Muirhead i dodao kako će to biti veliki izazov za NASA-u, koja će na tom projektu surađivati s Europskom svemirskom agencijom ESA.

Početak misije će biti sličan dosadašnjim lansiranjima na Mars, no dodatan izazov će predstavljati potreba za slanjem veće težine u odnosu na sve dosadašnje misije. To će stvoriti dodatni stres za tekozvanih "7 minuta horrora", kako NASA naziva posljednje najkritičnije minute spuštanja letjelice na površinu Marsa. Ako slijetanje protekne u redu, iz letjelice će izaći rover koji neće biti velik kao Curisoity već više veličine Spirita ili Opportunitya. "To će biti brz i agilan autonomni rover koji će pokupiti 3 kontejnera s uzorcima iz Mars 2020 rover misije u kojima će biti 30 uzoraka kamenja i 20 uzoraka 'zraka'. I sve to će se ubaciti u kontejner nalik na šljem Dartha Vadera koji će biti steriliziran i spakiran u kapsulu za povratak na Zemlju. Nakon toga će s površine Marsa biti lansirana raketa koja će stići do orbitalne postaje s koje će se potom uputiti letjelica prema Zemlji koja će nositi uzorke, kao što možete vidjeti u ovoj animaciji.