VIDEO: Curiosity detektira organske molekule na Marsu

• Objavljeno u Svemir
image

Obzirom da je američka javnost u posljednje vrijeme počela sipati drvlje i kamenje na NASA-u zbog trošenja milijardi dolara na misiju Curiosity rovera koji nije pronašao niti jednog "Marsovca", znanstvenici misije su objavili video u kojem objašnjavaju da stvar nije takva kako je doživljavaju laici.

Na primjer, NASA je otkrila da je rover "namirisao" iznenadne izboje metana u atmosferi Marsa još krajem 2013. kao i početkom 2014., koji su dolazi negdje u blizini njegove lokacije u Gale krateru.

U vrijeme tih izboja roverov instrument SAM (Sample Analysis at Mars) koji konstantno analizira "zrak" na planetu, otkrio je da su razine metana bile 10 puta veće od uobičajenih.

Znanstvenici vjeruju da je taj metan eruptirao iz nekog podzemnog izvora, što znači da se ispod površine crvenog planeta možda odvijaju neke reakcije.

Na Zemlji metan u najvećoj količini proizvode ljudi svojim aktivnostima, smećem koje bacamo, dok dio nastaje od životinjskih i ljudskih fekalija.

Mada postoji mogućnost da ispod površine Marsa postoje mikrobi koji stvaraju otpadni metan, to ne znači da je ovo dokaz o postojanju života, kao ni da je život nekada postoja na Marsu.

"Postoje brojni mogući izvori metana, biološki i nebiološki, uključujući interakciju između vode i stijena", navodi član znanstvenog Curiosity tima Sushil Atrey.

Postoji dokaz da je Gale krater prije više milijuna godina bio jezero, a rover je tamo nedavno otkrio kubičnu stopu (0,30 m) zemlje koja sadrži 473 mililitara vode.

Osim što je "namirisao" metan, Curiosity je u uzorcima tla također otkrio organske molekule koje sadrže klor, što je kako kažu, "prvi puta definitivna detekcija organskih molekula na Marsu".

Valja navesti da je rover taj uzorak tla okrio još u svibnju 2013., no NASA je ovo otkriće objavila tek sada, jer su znanstvenici proveli više od godinu dana u repliciranju SAM-ovih testova i analiziranju rezultata dok nisu došli do potvrde.

Znači li ovo dokaz da je Curiosity otkrio život na crvenom planetu? Naravno da ne. Kada (ako) se to desi, budite sigurni da to nećete saznati čitajući medijska priopćenja NASA-e, jer će se na svim američkim TV postajama pojaviti faca gospodina Baracka Obame, koji će osobno svijetu priopćiti takvu senzaciju.