U orbiti Zemlje otkriven novi mjesec

• Objavljeno u Svemir
image

U orbiti Zemlje sve je već gužva. Oko našeg planeta kruži oko 5.000 satelita, pola milijuna krhotina nastalih od ljudskih svemirskih misija i tek jedan potvrđeni prirodni objekt - Mjesec.

Astronomi sa Sveučilišta u Arizoni vjeruju da su otkrili drugi prirodni satelit, barem privremeni - mini mjesec.

Mini mjesec koji se još naziva i privremeno zarobljeni objekt, svemirska je stijena koja se nekoliko mjeseci ili godina ulovi u Zemljinu orbitu prije nego što se ponovno zaputi u bespuća Sunčevog sustava ili izgori u atmosferi našeg planeta.

Mada astronomi vjeruju da u svakom trenutku oko Zemlje kruži barem jedan mini mjesec, oni se jako teško otkrivaju, ponajviše zbog male veličine. Do sada je otkriven samo jedan, asteroid širine 0,9 m kojem su dali ime 2006 RH120, a kružio je oko Zemlje 18 mjeseci 2006. i 2007. godine. Kako se čini, sada izgleda ponovno imamo drugi mjesec, jer je istraživač Kacper Wierzchos iz NASA-e i opservatorija Catalina Sky Survey sa Sveučilišta u Arizoni, na Twitteruobjavio otkriće novog privremeno zarobljenog objekta veličine između 1,9 i 3,5 m u promjeru koji ima površinu sa svjetlinom tipičnom za asteroide bogate ugljikom.

Prema orbitalnom modelu kojeg je izradio amater astrofizičar i profesor fizike iz San Francisca Tony Dunn, mini mjesec je najvjerojatnije zarobljen Zemljinom gravitacijom prije tri godine, a izaći će iz Zemljine orbite u travnju ove godine i nastaviti svoje putovanje svemirom.

Mada su postojanje objekta potvrdili podaci s više opservatorija među kojima je i Zvjezdarnica u Višnjanu, potrebne su dalje analize kako bismo bili sigurni da se radi o vanzemaljskoj stijeni, a ne nekom komadu "svemirskog smeća", odnosno ostatku kakve ljudske letjelice. Nadamo se da ćemo to saznati prije nego nas napusti, za što imamo još jako malo vremena.