Tajni avion testira nove materijale za svemirske letjelice

• Objavljeno u Svemir
image

Ruse i Kineze već duže vrijeme jako živciraju orbitalni letovi Boeingovog i NASA-inog svemirskog dronea X37Bkojeg u svemir prevoze Atlas V rakete, a slijeće na Zemlju poput Space Shuttlea.

Obzirom da su Boeing i NASA do sada uglavnom prikrivali njegova lansiranja i nisu željeli otkriti čak ni prirodu testova i opreme koja se njime slala u svemir, gotovo je sigurno da se radi o testiranju špijunskih i/ili vojnih sustava.

Ipak, tu i tamo u vezi X37B nešto procuri, ili NASA izda kakvo priopćenje za smirivanje duhova, pa je sada objavila da će tijekom idućeg leta koji će započeti lansiranjem predviđenim za 20. svibnja 2015., "svemirski avion" u svemir povesti uzorke 100 različitih materijala koji posjeduju potencijal za korištenje u budućim letjelicama, roverima, raketama i drugom svemirskom "hardveru". Projekt se naziva Materials Exposure and Technology Innovation in Space (METIS), te se temelji na programu testiranja materijala koji se do sada provodio na ISS-u. Drugim riječima, ovo testiranje je dio rigoroznih pravila koja propisuju da niti jedna materijal koji se proizvodi za ugrađivanje u buduće svemirske letjelice, vozila i dijelove opreme vrijedne milijardi dolara, ne može dobiti zeleno svjetlo dok ga se ne isproba u svemiru.

Uzorci materijala koji će se testirati, nalaziti će se u letjelici X37B 200 dana, te potom vratiti na Zemlju.

Read more https://www.vidi.hr/Sci-Tech/Svemir/Tajni-avion-testira-nove-materijale-za-svemirske-letjelice