Koliko goriva može uštedjeti solarni šleper

  • Objavljeno u POP TECH

Neki proizvođači automobila već su počeli ugrađivati solarne krovove u svoja vozila, pa tako već možete kupiti Hyundaijev Sonata hibrid s krovom u koji je ugrađen fotonaponski panel, no pokazalo se da to ne dovodi do neke posebne uštede u gorivu/energiji i neće vam znatnije povećati domet vozila, prvenstveno  zbog male površine krovne ploče.

Poznati proizvođač kamiona Scania , koji se nalazi u sastavu Volkswagena , odlučio je testirati može li sunčeva energija imati veću korist u uštedi goriva ako...

Neki proizvođači automobila već su počeli ugrađivati solarne krovove u svoja vozila, pa tako već možete kupiti Hyundaijev Sonata hibrid s krovom u koji je ugrađen fotonaponski panel, no pokazalo se da to ne dovodi do neke posebne uštede u gorivu/energiji i neće vam znatnije povećati domet vozila, prvenstveno  zbog male površine krovne ploče.

Poznati proizvođač kamiona Scania, koji se nalazi u sastavu Volkswagena, odlučio je testirati može li sunčeva energija imati veću korist u uštedi goriva ako na raspolaganju imate veliku površinu, pa su stoga svoj šleper (ili kamion s poluprikolicom) čitav "obukli u fotonaponske ploče, čime su dobili površinu od 459 kvadratnih metara, što odgovara krovu kuće srednje veličine.

Osim što žele vidjeti koliko će sunčeva energija imati utjecaja na povećanje dometa kamiona i uštede goriva, Scania i njezin partner Ernst Express žele vidjeti mogućnost korištenja solarnog šlepera za dobivanje energije za kućanstvo. To znači da biste nakon vožnje kamion mogli parkirati u dvorište i spojiti na kućnu mrežu, pa biste imali dvostruku korist od takvog sustava.  

Mada testovi na pravim prometnicama u Švedskoj još nisu započeli, Scania kaže da  fotonaponske ploče mogu generirati oko 14.000 kWh energije godišnje, što bi bilo dovoljno za 5 do 10 pošto uštede na gorivu u Švedskoj, odnosno dvostruko više u sunčanijim zemljama poput Španjolske.

Scania će cestovne testove provoditi zajedno sa švedskom vladom, kako bi se moglo izračunati isplativost takvih sustava. Primjerice, sunčevi paneli takve veličine instalirani na krov kuće koštali bi oko 50.000 dolara, dok bi njihova instalacija na pokretne kamione sigurno bila skuplja. S druge strane veliki kamioni mogu godišnje trošiti dizel goriva u vrijednosti od 70.000 dolara, pa će stoga ovo zapravo poslužiti za testiranje ekonomske isplativosti.

Scania kaže da ovo rješenje zapravo i nije smišljeno za ceste, već bi im najvažnije bilo dokazati isplativost korištenja za potrebe električnih mreža u kućama i poslovnim zgradama.

Podijeli