EU uvodi tehnologiju protiv prebrze vožnje
- Objavljeno u POP TECH
Europska unija od 2022. godine planira uvesti novu Intelligent Speed Assistance (ISA) tehnologiju, koja će proizvođačima automobila propisati standarde za ugrađivanje sustava koji će dovesti do poštivanja dozvoljenih brzina na europskim cestama, na kojima svake godine pogiba oko 22.000 ljudi zbog prekoračenja brzine.
Europsko vijeće za sigurnost prometa ETSC već je predložilo Europskoj uniji da ISA sustavi automatski ograniče ubrzavanje vozila kada dostigne maksimalnu dozvoljenu brzinu, no u nacrtu novog zakona EU je to promijenio, odnosno planira propisati da će vozila trebati posjedovati samo sustav zvučnih upozorenja koji će alarmirati vozače koji voze prebrzo.
ETSC je stoga uputio prigovor Europskoj uniji, jer smatra da te mjere neće dovesti do smanjivanja smrtnih slučajeva u prometnim nesrećama u Europi, među kojima jedna trećina otpada na prekoračenje dopuštene brzine.
ETSC smatra da se time pogoduje proizvođačima automobila, koji su se već pobunili protiv ugradnje automatskih sustava ograničenja brzine u vozila. EU je prihvatila prigovor ETSC-a i tijekom ovog tjedna će održati razgovore s tehničkim stručnjacima EU, koji su već upozoravali da su prvi testovi već ukazali da su vozače alarmni sustavi iritirali, pa su ih isključivali čim su sjeli u auto, a sustavi "pametnog gasa" ih nisu toliko smetali.
ETSC će stoga nastojati uvjeriti Europsku uniju da ne "omekšava" ISA regulativu, već da ona u sebi sadrži sustav za automatsko ograničavanje brzine vozila, s time da će ga vozač zbog sigurnosnih razloga privremeno moći isključiti, recimo dvostrukim pritiskom na papučicu gasa, čime će biti svjestan da namjerno vozi brzinom većom od dopuštene.
Stručnjaci za sigurnost smatraju da će takva inovacija dovesti i do uštede lokalnim zajednicama koje na ceste neće morati postavljati ležeće policajce, kružne tokove i druge infrastrukturne sustave koji sprječavaju prebrzu vožnju na opasnim dionicama.
Dakako, proizvođači automobila će se snažno odupirati uvođenju ISA tehnologije kakvu želi ETSC, jer će im to stvarati dodatne troškove proizvodnje.
U svakom slučaju, bit će zanimljivo čuti odluku EU nakon ovotjedne rasprave.