EV baterija se normalno puni na minus 20
- Objavljeno u POP TECH
Kineski startup Greater Bay Technology predstavio je novu bateriju za električne automobile pod nazivom Phoenix za koju tvrdi da se može puniti normalnom brzinom čak i na niskim temperaturama.
Huang Xiangdong, suosnivač i predsjednik uprave, kaže da nova ćelija tvrtke koristi supravodljive materijale i upravljanje toplinom za zagrijavanje od -20°C do 25°C u samo pet minuta, što omogućuje punjenje baterije "unutar šest minuta u svim vremenskim uvjetima".
"Phoenix baterija ne rješava samo dugo vrijeme punjenja za električna vozila, već i druge bolne točke", rekao je Huang. "Nije važno je li dan vruć ili hladan, to neće utjecati na kapacitet baterije."
Gubitak učinkovitosti punjenja po hladnom vremenu bila je stalna prepreka u razvoju baterija za električna vozila. Neki proizvođači automobila, uključujući Polestar i GM, krenuli su to rješavati dodavanjem toplinskih pumpi, a njemačka tvrtka ZF čak je izradila prototip grijanog sigurnosnog pojasa kako bi se smanjila energija koja se koristi za grijanje kabine.
Nova Phoenix baterijska ćelija navodno ima domet od 1.000 km, a tvrtka očekuje da će je ugrađivati od iduće godine u električna vozila Aiona, trećeg najpopularnijeg kineskog brenda električnih vozila. Aion se nalazi u sastavu državne tvrtke Guangzhou Automobile Corporation, unutar koje je i Greater Bay Technology.
Pored toga, Greater Bay Technology je navodno u pregovorima s drugim proizvođačima automobila o korištenju ćelije, no zasad ne iznose podatke o kome se radi i hoće li Phoenix baterije koristiti i neki proizvođači električnih automobila izvan Kine.
Greater Bay Technology je startup čija se vrijednost procjenjuje na više od milijardu dolara. Njegova prva generacija baterije je ćelija za ekstremno brzo punjenje koja je ugrađena u Aion V Plus električni SUV.