Ratni kabinet Facebooka za europske izbore
- Objavljeno u Svijet
Kao što nam je većini poznato, sljedeći europski izbori održavaju se od 23. do 26. svibnja 2019. U njima će svi punoljetni građani iz zemalja članica EU imati priliku odabrati svoje zastupnike u Europskom parlamentu. U trenutku kad se u svim državama EU, pa tako i kod nas počinju zahuktavati promidžbene kampanje stranaka i dijeliti udarci političkoj konkurenciji iznad i ispod pasa, Facebook želi spriječiti da na rezultate utječu bilo kakve nedozvoljene akcije na njegovoj društvenoj mreži, poput lažnih vijesti i drugih vrsta manipulacija, pa je osnovao takozvani "ratni kabinet" (war room).
U tom kabinetu čije je sjedište u Dublinu, nalazi se tim od 40 osoba, sastavljen od podatkovnih znanstvenika, inženjera i stručnjaka za sigurnost, koji će pratiti i "uništavati" sve nedozvoljene kampanje i presretati nedozvoljene sadržaje prije nego dobiju priliku proširiti se mrežom.
Ratni kabinet je već neko vrijeme aktivan i do sada je već uspio uloviti više stotina sumnjivih aktivnost povezanih s političkim temama, a već je djelovao na sličan način uoči izbora u SAD-u i Brazilu. Obzirom da se mnogi plaše da bi Rusija i druge zemlje mogle utjecati na izbore za EU parlament i rezultate okrenuti u svoju korist iskorištavanjem najveće svjetske društvene mreže, Facebook to želi spriječiti i ujedno pokazati vladajućim tijelima EU da se jako brine za dobrobit europskih građana.
Facebook je za provjeru točnosti informacija angažirao i lokalne organizacije u zemljama članicama EU koje se bave provjerama činjenične točnosti tvrdnji u javnom prostoru, pa je tako za Hrvatsku zadužen medij Faktograf, član International Fact Checking Networka (IFCN), međunarodne mreže organizacija posvećenih fact checkingu, čiji je izdavač nestranačka udruga GONG.
Ratni kabinet će djelovati sve do početka održavanja izbora, kao i tjedan dana iza njih, a mi ćemo pozorno pratiti hoće li pohvatati postove i kampanje domaćih stranaka i političara, koji su već počeli pucati iz svih oružja po konkurenciji i biračima, bez pridavanja puno pažnje o tome jesu li informacije koje šire istinite.