Google umjesto kupnje TikToka stvorio konkurenta

  • Objavljeno u Svijet
image

Kineska tvrtka ByteDance nije htjela prodati TikTokMicrosoftu, Googleu ili Twitteru, već se odlučila na prodaju američkih korisnika Oracleu (što nazivaju partnerstvom), čime je zadovoljila Trumpa i zadržala više od pola korisnika na svojim serverima u Kini.

Google nije dugo žalovao zbog toga što nije uspio ugrabiti TikTok, već je odmah krenuo u razvoj vlastite video aplikacije koja funkcionira na jako sličan način kao i TikTok.

Aplikacija pod nazivom Shortspogonjena je YouTubeom i omogućuje korisnicima kreiranje videa u trajanju do 15 sekundi koje mogu postati online, a ljudi s njihove liste pratitelja će ih moći gledati putem svojeg timelinea.

Kako bi ponudio dodatnu vrijednost korisnicima, Google im daje i više alata, uključujući "multi-segment" kameru za spajanje više isječaka u jedan video, snimanje uz glazbu s Youtubea, kontrole brzine videa, timer i odbrojavanje.

Google će aplikaciju za početak testirati na indijskom tržištu, a u ovom trenutku još nije poznato kada će ju proširiti globalno.   

Za sada je teško reći može li klon TikToka nadmašiti TikTok, jer je kineska aplikacija u vrlo kratkom vremenu postala viralni fenomen među klincima koji je iznenadio mnoge analitičare, pa je teško očekivati da se to može ponoviti.

Nekako nam se čini da ekipa koja već koristi TikTok neće imati pretjeranu potrebu za Shortsom, pa bi se Googleu mogao dogoditi isti scenarij kao kada je išao kopirati Facebook sa svojom Google+mrežom.