Web stranice koje se lijepe na nas
- Objavljeno u Hrvatska
Postoje mnogi dobronamjerni savjeti o tome kako napraviti dobru web stranicu, no gotovo je nemoguće doći do tajni pravih majstora o tome kako da stranica bude omiljena kod publike.
Imali smo priliku škicnuti u bilježnicu Stručnog vijeća koje je kao neovisni tim hrvatskih web stručnjaka sastavljalo upute za prolazak kroz kandidaturu Vidi Web Top 100 natječaja, a koje je prošlo samo otprilike polovica od 3.000 prijavljenih web stranica.
Iako upute sadrže i niz tehničkih, dizajnerskih, SEO i drugih naputaka, najzanimljivije je ono što je ekipa Vidi Web Top 100 označila kao korisnički doživljaj. Osim naravno zanimljivog i korisnog sadržaja, upravo je User Experience ona komponenta, ono „nešto“ zbog čega nečije web stranice postanu omiljene, a nečije ne.
Riječ je o doživljaju koji stranica izaziva kod posjetitelja, a redovito je to zbog jednostavnosti izvedbe i intuitivnosti korištenja. Da bi se postiglo takvo iskustvo treba paziti na to da web stranice imaju sljedeće karakteristike:
1. Jasnoća – već na prvi pogled treba komunicirati željenu poruku. Korisnik bi već na prvi pogled trebao zaključiti nalazi li se upravo na stranici koja ga zanima, te odmah shvatiti koje akcije može poduzimati na njoj.
2. Navigacija – navigacija mora biti predvidljiva i jasna, da korisnika ne tjera na „razmišljanje“ što i kako da napravi. Preporučljivi su uvriježeni koncepti i standardi, na koje su korisnici već naviknuti. Glavna navigacija ne bi se trebala račvati na više od 7 ili 8 linkova, a isto vrijedi i za podnivoe.
3. Pamtljivost – korisnik pri povratku na stranicu mora obaviti istu zadaću brže ili barem jednako brzo kao prvi put.
4. Tolerantnost na pogreške – stranica mora biti u stanju tolerirati korisnikove pogreške te omogućavati brze ispravke (back gumb, reload, testiranje formulara i podataka prije slanja, obavještavanje mailovima)...
Oni koji se bave razvojem web stranica ili to pokušavaju, znat će vrlo dobro kako iskoristiti ove informacije.