Roditelji ne znaju što im djeca gledaju na internetu

  • Objavljeno u Hrvatska
image

A1 Hrvatska napravio je istraživanje s agencijom IPSOS na uzorku od 600 ispitanika vezano uz navike roditelja oko nadgledanja korištenja digitalnih tehnologija kod njihove djece. Podaci istraživanja govore kako čak 92 posto roditelja ne koristi aplikaciju za zaštitu djece i siguran pristup internetu. Uz to, od te skupine čak 93% niti ih ne želi koristiti. To je pokazatelj kako su ljudi nedovoljno upućeni s opasnostima i prijetnjama kojima djeca mogu biti izložena na internetu. 

Tim povodom u Muzeju iluzija na okruglom su stolu sudjelovali pravobraniteljica za djecu Helena Pirnat Dragičević, glumica Daria Lorenci, YouTuber i bloger Marko Vuletić, sudski vještak za digitalne tehnologije, sigurnost i zaštitu djece na internetu i ravnatelj Centra za nestalu i zlostavljanu djecu iz Osijeka Tomislav Ramljak te Lordan Kondić, direktor maketinga za privatne korisnike u A1 Hrvatska.

Zanimljivo je bilo čuti iskustvo mladog YouTubera Marka Vuletića koji ima 170.000 pratitelja kako se kao 15-ogodišnjak susreo s porukama mržnje nakon što su njegov video uz poziv na „hejt“ prenijeli na društvene mreže njegovi neistomišljenici. Preko noći su na internetu izneseni svi njegovi privatni podaci, uključujući oni od roditelja.

„Prvo sam bio u šoku, nisam mogao vjerovati da postoje osobe koje su toliko mržnje razvile prema meni. U tom trenutku su moji roditelji odigrali veliku ulogu. S 15 godina se nisam znao nositi s time, no objasnili su mi kako će sve proći u roku od tri dana i da samo treba misliti pozitivno, rekao je Marko Vuletić.

Upravo bi roditelji trebali biti ti koji bi se trebali zainteresirati za online sadržaje, na primjeren ih način filtrirati i biti podrška djeci i u tom pogledu, čulo se na panel diskusiji.

„Moja kćer ima 15 godina i prošli smo kroz tri faze. Prva je bila kada je počela surfati i kada bi nešto iskočilo pitala bi me što je to. Druga faza je bila faza lajkova. Tko je koliko lajkao ili nije. Treća faza je bila došao je zahtjev za prijateljstvom i što sad, no ona nije toliko zaživjela jer Facebook više nije toliko popularan među mlađom populacijom.

Djecu treba naučiti što je dobro, a što je loše i stvar je u ravnoteži. Ničega nije dobro previše niti premalo. Mi kao digitalna kompanija moramo prvi na tom tragu djelovati“, naglasio je Lordan Kondić iz A1 Hrvatska.

Iako o tome nije bilo riječi na eventu u Muzeju iluzija gdje je među ostalim postavljena živa izložba vezana uz opasnosti na internetu, A1 ima u svojoj ponudi i aplikacijski paket A1 Internet zaštita. U jednom paketu aplikacija pruža roditeljsku zaštitu kroz koju se mogu odrediti ograničenja korištenja, zatim antivirusna zaštita te zaštita za sigurno online plaćanje i pretraživanje te lociranje uređaja. Aplikacija je prerađeno renomirano sigurnosno rješenje iz radionice F-Securea i njeno osnovno korištenje s dvije licence košta 15 kuna mjesečno. Dostupne su licence za iOS, Android i Windows te Mac okruženja.