Pobjedu ove godine odnosi igra REGROW

  • Objavljeno u Hrvatska
image

Na samom istoku Sisačko-moslavačke županije, u malom gradu Novskoj, već godinama se održavaju besplatne radionice za izradu video igara. Na šestomjesečnom tečaju polaznici uče Unity i uz to od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dobivaju naknadu. Po završetku, u Poduzetničkom inkubatoru PISMO imaju priliku otvoriti gaming startup i uz to dobiti poticaje. 

Ovaj program uhvatio je čvrste korijene, pa brojne tvrtke i obrti djeluju u Novskoj, gdje pokušavaju ostvariti san o kreiranju video igre. Nastavak te priče pojavio se prije četiri godine kada je Poduzetnički inkubator PISMO powered by A1 doveo u grad i Global Game Jam. To je međunarodno natjecanje koje na stotinama adresa diljem svijeta održava 48-satni hacktathon s ciljem izrade video igre na zadanu temu. 

Po broju natjecatelja, četvrto izdanje novljanskog Jama je šesto po brojnosti u Europi i među istaknutijima u svijetu. Osim u Novskoj, ove se godine Global Game Jam održavao u Rijeci i Zagrebu. 

Ovogodišnji natjecatelji

„Mislim da smo šesti u Europi po broju prijavljenih kandidata i raduje nas taj podatak. Ovdje četvrti put organiziramo Global Game Jam i vidimo da iz godine u godinu broj raste i da imamo sve više timova i kandidata. Sve se odvija u organizaciji Poduzetničkog inkubatora Sisačko-moslavačke županije PISMO, specijaliziranog za gaming industriju i Hrvatske udruge izdavača video igara HU-IZ-VI“, rekla nam je Ivana Matanović iz PISMO inkubatora. Kao pokrovitelj se i ove godine pojavio A1 Hrvatska koji je osigurao relax zonu, 5G i optičku mrežu za natjecatelje, te White Shark sa svojom gaming periferijom.

Tema ovogodišnjeg GGJ

Na svjetskoj razini se ove godine natjecanje moglo održati u više termina, budući da je originalni datum padao na slavlje Lunarne Nove Godine. Kako se ne bi zakinuli brojni timovi iz Azije, neki termini su se pomaknuli. Hrvatski Global Game Jam održan je od petka, 3.2., do nedjelje, 5.2., a budući da se od ponedjeljka znala globalna tema Roots, organizatori su u dogovoru sa središnjicom u Americi dogovorili malu modifikaciju te teme. Ta promijenjena tema 48-satnog natjecanja bila je Unusual Roots. 

U Novskoj se okupilo preko 130 natjecatelja u 27 timova, a natjecanje se održavalo u dvije kategorije, odrasli i srednjoškolci. U Sisku i Novskoj postoje srednjoškolski programi tehničara za razvoj video igara, pa je ova kategorija uvijek s puno kandidata.

„Ovo je definitivno najveći broj timova koji smo imali do sada i to iznenađujuće puno. Spavaonicu koju smo imali u dvorani morali smo maknuti i staviti u drugi prostor jer nismo imali gdje staviti stolove. Morali smo smanjiti i mjesto za publiku zbog broja timova koji su se prijavili. Najveći tim je od osam osoba, a ima i jedan tim s jednom osobom kao one man band“, objasnio nam je organizator Dominik Cvetkovski te je nadodao da očekuje puno od ovogodišnjeg izdanja:

„Ove godine očekujem da će komisija i ljudi koje smo pozvali u nju napraviti odlične stvari s igrama. Prošle godine je pobjednička igra bila Odraz, a na ovogodišnjem natječaju HAVC-a ta igra dobila je novce za nastavak razvoja. Nadamo se da će biti više takvih igara koje će dobiti novac za daljnji razvoj. Zato u komisiji imamo ljude koji se bave objavljivanjem video igara i produkcijom te na taj način mogu reći „ova igra ima potencijal“ ili „volio bih investirati u razvitak te igre.“

Inače spomenuti žiri koji je procjenjivao igre doista je imao par jakih imena. Igrama su ocjene davali Ivan Murat iz Nanobita, Dominik Cvetovski kao organizator, Aleksandar Gavrilović iz Gamechucka, Tomislav Gojević iz Raw Fury Studios i Hrvoje Mitić iz ZEROlife Games.

 Početak: Global Game Jama je najavila Ivana Matanović iz inkubatora PISMO

Zabava i živčani slomovi

Tijekom natjecanja razgovarali smo s nekoliko timova. Na Global Game Jam stigli su Renato Lovreković i Rea Budić koji oboje imaju obrt za proizvodnju igara i zajedno rade na projektu Bura The Wet Wind Blows, za koji su dobili financiranje od HAVC-a. Osim o natjecanju, podijelili su razmišljanja i o igri koju trenutačno razvijaju.

„To je avantura s fokusom na istraživanje u stilu Zelde i u to su ukomponirani elementi jadranskog folklora i dalmatinske kulture. Odradili smo predprodukciju i sada smo na početku produkcije“, kazao nam je Renato, a Rea je dodala: „Trenutačno je fokus na izradi demo verzije koja bi trebala izaći ove godine“.

Od nastupa na Global Game Jamu dvojac je očekivao zabavu i to da timovi naprave dosta zanimljivih igara. A što se tiče stanja hrvatske gaming industrije, Renato Lovreković nam je dao neka pozitivna razmišljanja.

„Hrvatska gaming industrija definitivno ima potencijala, a ima i stvari koje bi mogle biti lakše kod nas u odnosu na druge države. Polako se otvaraju natječaji za video igre, čega donedavno nije bilo. Ove godine smo mi dobili sredstva od HAVC-a, koji je dijelio tri puta više sredstava nego prošle godine. Situacija se definitivno poboljšava s obzirom na to da je financiranje glavni problem jer se video igre rade godinama i najveći je problem da studio opstane dok projekt ne izađe na tržište i počne zarađivati.“

Nakon što su saznali temu: timovi su se započeli dogovarati o tipu, priči i gameplayu igre koju će raditi, a tada su krenuli u ozbiljnu razradu ideje

„Od natjecanja očekujemo par živčanih slomova, malo dehidracije, neispavanosti, puno zabave i, ako budemo imali malo sreće, nekakav dobitnički rezultat. 

Strategija nam je ove godine što više pojednostaviti neke stvari na kojima smo prošle godine previše komplicirali. Neke stvari imamo pripremljene, ali one nisu pripremljene na način da ih donosimo gotove, nego imamo određene skripte koje mislimo da bi nam mogle trebati i za koje znamo da će se koristiti i onda imamo spremno da ih brzo možemo složiti“, rekao je Josip, s kojim su u timu bili Ilija Krišto, Domagoj Rebrić i Domagoj Pavičić, svi bivši polaznici edukacije u Novskoj.

„Mi svi imamo svoje obrte i bavimo se freelancingom i određenim projektima na kojima surađujemo. Trenutačno radimo na PS1 stil hororu koji se zove Photo Phobia. Radimo na igrivom demu koji bi trebao trajati sat vremena i kojeg bi bacili na Steam i s njim ćemo dalje tražiti izdavače za igru. Htjeli smo napraviti neku nostalgičnu verziju horora jer vidimo da su takve stvari trenutačno popularne, a i horori su prije bili jednostavno nekako bolji, tako da to želimo vratiti.“

Srednjoškolci nisu bili toliko elokventni, ali smo od Team Rocket iz Siska, u kojem nastupaju Nera Jazbinšek i Patrik Cavrić, doznali da su na natjecanju drugu godinu zaredom i da je glavna stvar naučiti nešto novo, kao što su komponente s kojima u razvoju igara još nisu radili.

Žiri: Igrama su ocjene davali Ivan Murat iz Nanobita, Dominik Cvetovski kao organizator, Tomislav Gojević iz Raw Fury Studiosa, Hrvoje Mitić iz ZEROlife Gamesa i Aleksandar Gavrilović iz Gamechucka

Priče iz inkubacije

Puno entuzijazma i pozitivnih priča nevezano za sam hacktathon moglo se naći na svakom koraku velike sportske dvorane. Jedna od takvih je i od Mateja Volaškovića koji je prošle godine osvojio drugo mjesto za igru Reflections. Tadašnja tema bila je Duality, a priča je pratila detektiva koji ima dvostruku osobnost. I dok je njegov novi neimenovani tim drugačiji, pri čemu su neki članovi prošle godine iskusili i pobjedu, u natjecanje su ušli s jasnom idejom. 

„Sada smo vidjeli da je globalna tema roots, pa razmišljamo o tome da bi radili retro igru, kao za PS1“, rekao je Matej koji se raspričao i o svojim iskustvima iz inkubatora PISMO.

„Meni je u inkubatoru odlično. Ja sam treća generacija za Unity, programiranje i level design i ono što znam iz osobnog iskustva, glazbu i sound dizajn, pa sad trenutačno radim na svojoj survival horror igri koja je inspirirana Silent Hillom i tim starim igrama. Većinom se bavim time, a u slobodno vrijeme učim nove stvari. Već sam preko dvije godine u inkubatoru i stalno se bavim nekim malim projektima za klijente kako bih mogao zaraditi nešto da održim svoj obrt na životu. Za igru koju radim tražim financiranje kako bih se ozbiljnije tome posvetio.“

Najbolji timovi: su osvojili vrijedne nagrade, no po nama su pobjednici svi koji su sudjelovali na ovogodišnjem Global Game Jamu

Najbolje igre

„Prošle godine je pobjednička igra bila Odraz, a na ovogodišnjem natječaju HAVC-a ta igra dobila je novce za nastavak razvoja. Nadamo se da će biti više takvih igara koje će dobiti novac za daljnji razvoj. Zato u komisiji imamo ljude koji se bave objavljivanjem video igara i produkcijom te na taj način mogu reći „ova igra ima potencijal“ ili „volio bih investirati u razvitak te igre“, svoja je očekivanja od natjecanja s nama podijelio organizator Dominik Cvetkovski koji je inače i predavač na edukaciji za izradu video igara.

Nakon vijećanja žirija i igranja svih igara, dobili smo i pobjednike. Najbolju ocjenu dobila je igra REGROW, koja je imala najviše bodova za gameplay i druga u poretku za grafiku, mada je kaskala u prezentaciji. S pobjedničkim timom napravili smo i razgovor koji možete pročitati u okviru uz članak. Igra Petriculture osvojila je drugo mjesto, a Pushing Down Daisy’s 2 treće. Kod srednjoškolaca najbolje je ocjenjena igra 6 LIVES ispred Guardian of Root i BROOTS. 

Inače, za pobjednike je osiguran i bogati nagradni fond. Prvo mjesto u konkurenciji odraslih donosi 1400 eura, Nintendo Switch konzolu i pretplatu na časopis Vidi za sve članove tima. Kod srednjoškolaca prvo mjesto donosi nagradu u vidu opreme vrijedne preko 1500 eura i pretplatu na časopis Vidi. 

Dominik: je bio alfa i omega natjecanja, što i ne čudi obzirom da su mnogi game developeri prošli edukaciju upravo kod njega

Regrow - Igrali smo pobjednički platformer

Regrow je igra koja je osvojila najviše bodova na natjecanju. Tim sastavljen od Level Designera Daria Jurčevića (Dareios), developera Abela Varalungovića, Mirne Tominac i Petre Stojičić te crtača Lucije Abramović, Stefana Majnarića i Marije Cvetovski, u 48 sati napravio je 2.5D platformer u kojemu se ispucava sjemenka iz bundeve. Cilj je ponovnim izrastanjem biljke prijeći prepreke na lijepo dizajniranim nivoima. Igra ima zabavan gameplay, a radi se o casual naslovu u kojemu rješavate zagonetke i svojim se bundevama probijate kroz labirint s preprekama. Ugodna glazbena podloga, solidna grafika i zabavan gameplay osigurali su pobjedu za Regrow. Tim je koristio Unity i Blender u izradi ove igre koja za dva dana produkcije izgleda vrlo igrivo.

Petriculture - 3D Farming simulator u tamnici

Četvorica bivših polaznika edukacije za razvoj video igara, koji su u međuvremenu otvorili i svoje game-development obrte – Josip Barun, Domagoj Berbić, Dominik Pavičić i Ilija Krišto – napravili su 3D igru Petriculture. Uz zanimljivi soundtrack koji nudi obradu Iron Maiden hita The Trooper, glavni lik probija se kroz solidno dizajniranu tamnicu s ciljem da s pijukom, sjekirom i kantom vode pomogne rudama da rastu. Prezentacijski je igra vrlo kvalitetno napravljena, no gameplay nije tako ispoliran. Atmosfera i ideja bile su odlične i da je bilo malo više vremena, ovaj tim mogao bi ozbiljno konkurirati za prvo mjesto. Igru su napravili u Unity enginu.

6 Lives - Najbolji srednjoškolski uradak

Sisački srednjoškolci napravili su najigriviji demo u svojoj konkurenciji. Art designerice Nera Jazbinšek i Ella Martinović, programeri Patrik Cavrić i Aralena Kalember te Valentino Ogulinac, koji je bio zadužen za zvuk, napravili su igru sa šest likova, koji su međusobno povezani kao korijeni. Jedan 2D level s tim likovima donekle je igriv, no same funkcionalnosti i interakcije među likovima još nisu u potpunosti razrađene. Ovo je najbolje ocijenjena igra u srednjoškolskoj kategoriji, no ipak je nedostajalo više za bolju ocjenu.

Intervju s pobjednicom

- Lucija Abramović: 3D artistica iz tima koji je izradio pobjedničku igru na ovogodišnjem Global Game Jamu u Novskoj otkriva nam kako je nastao Regrow i kakvi su joj planovi za budućnost

Lucija Abramović je 3D artistica iz pobjedničkog tima ovogodišnjeg Global Game Jam natjecanja u Novskoj. Dolazi iz Zagreba, a po struci je diplomirana biologinja, no svijet game developmenta, 2D i 3D grafike oduvijek ju je privlačio, pa je nakon edukacije u PISMU dobila priliku pokazati što zna. To je napravila na najbolji mogući način, osvojivši prvo mjesto iz prvog pokušaja.  

Lucija: je diplomirala biologiju ali je svoj novi talent pronašla u 3D i 2D grafici, odnosno svijetu razvoja računalnih igara

VIDI: Kako je okupljen vaš tim za Global Game Jam u Novskoj?

Lucija: Naš tim se lako okupio jer se međusobno poznajemo. Svi smo išli na edukacije u inkubatoru PISMO u sklopu 7. generacije na tečajeve Blender i Unity. Tim leader Dario pitao nas je hoćemo li sudjelovati na GGJ23 i mi smo pristali.

VIDI: Možete li nam ukratko opisati igru REGROW?

 Lucija: REGROW je 2.5D puzzle casual platformer u kojem igrač u ulozi malog vanzemaljca Rootberta pokušava pobjeći iz terarija u botaničkom laboratoriju. To postiže tako što ispaljuje vlastite sjemenke na udaljenije dijelove terarija iz kojih nanovo klije i zakorjenjuje se na novoj lokaciji.

VIDI: Postoji li mogućnost da igru REGROW u budućnosti nastavite razvijati kako biste je pretvorili u komercijalni proizvod?    

Lucija: Razviti REGROW igru kao komercijalan proizvod nam je u planu. Planirali smo još neke mehanike uvesti za vrijeme Game Jama, ali smo se odlučili poboljšati najosnovnije, tako da ćemo vjerojatno uvesti još mehanika, a mi artisti ćemo imati još posla oko dizajna i izrade modela.

VIDI: Jeste li svi iz tima prošli edukaciju u inkubatoru PISMO ili imate različite backgrounde?

 Lucija: Svi smo prošli edukaciju u inkubatoru PISMO prošle godine i svi smo juniori što u biti čini našu pobjedu na GGJ u Novskoj neočekivanom.

Tim regrow: Pobjednici Global Game Jam natjecanja u Novskoj složili su odličnu ekipu. Veseli nas što su u timu podjednako zastupljeni dečki i cure. Odličan primjer svim game developerskim timovima i studijima 

VIDI: Vi se bavite 2D i 3D grafičkim dizajnom. Što vam je bilo najveći izazov u izradi igre REGROW?

 Lucija: 2D umjetnošću se bavim hobistički, a s 3D modeliranjem sam se upoznala u inkubatoru PISMO. Najveći izazov u izradi igre REGROW definitivno je bio u prvoj fazi kada smo ni iz čega morali isplanirati priču, mehaniku i sam žanr igre. Nakon što je Abel, jedan od programera, predložio mehaniku koja i jest prisutna u gotovoj igri, odlučili smo da će to biti platformer. Nakon ovoga moj dio posla je bio da izmislim izgled platformi i izgled glavnog lika tako da on pristaje uz zadanu temu GGJ-a te da izgleda prikladno onome što čini, tj. da ima velika širom otvorena usta kako bi se sjemenka dobro lansirala (ispljunula) i da ima korijen umjesto nogu jer ne hoda. Platforme je bilo zabavno izrađivati i bilo je dosta povratnih informacija i preinaka u dogovoru s team liderom i level dizajnerom Dariom kako bi sve izgledalo dobro povezano.

VIDI: Kako vidite svoju budućnost u svijetu razvoja računalnih igara? Radite li već na nekom novom projektu?

 Lucija: Voljela bih raditi kao 3D modeler i trenutno tražim posao. Osim toga planiram nastaviti modelirati i popuniti svoj portfolio. Nastavit ću rad na REGROW igri te me uskoro čeka povratak na izradu vizuala za jednu zanimljivu vizualnu novelu. Zove se “Stop!”, a na njoj smo radili Boris Vuković kao scenarist i game developer (također polaznik Unity edukacije u PISMU), te Stefan Majnarić i ja kao 3D artisti. Također ću s Borisom raditi na projektu Shooting Range and Ice Cream koji je dobio poticajna sredstva od Hrvatskog audiovizualnog centra.

Vesela atmosfera: nije mogla pokvariti ozbiljan rad koji je doveo do odličnih igara usprkos ograničenom vremenu od 48 sati 
Podijeli