Otvorena najveća online trgovina u Hrvatskoj
- Objavljeno u Hrvatska
Javnosti je službeno predstavljen projekt Konzumklik.hr, online dućan smješten u potpuno preuređenom prostoru nekadašnjeg Getroa na zagrebačkim Vrbanima, koji ćete odmah prepoznati po zanimljivom stripu na fasadi, koji mu daje svjevrsni umjetnički ugođaj.
Što se unutrašnje strane tiče, na 5000 m2 se proteže skladište s poslovnim prostorom rezervirano isključivo za online trgovanje, koji nema nikakve veze s fizičkim Konzumovim trgovinama.
Kako je okupljenima objasnio direktor Uprave Darko Knez, skladište se sastoji od šest zona, od kojih su četiri „pametne“, a zasad sadrži oko 8000 proizvoda koji pokrivaju preko 90% potreba hrvatskog tržišta, no već imaju spremne kapacitete za do 15.000 proizvoda, ovisno o željama kupaca i potrebama tržišta u budućnosti.
Jedno od prvih pitanja koje se postavlja kod centara ovakvih kapaciteta je pakiranje i skladištenje namirnica, te kako kod prijevoza odvojiti, primjerice, svježe voće od izbjeljivača, ili duboko smrznuto meso od pekarskih proizvoda. U Konzumkliku su tome doskočili 'pametnim' kutijama, koje imaju široke mogućnosti slaganja proizvoda, prema temperaturi i namjeni, a zaposlenici prilikom pakiranja željenih artikala strogo odvajaju prehrambene artikle od neprehrambenih.
Obzirom da se u slučaju Konzuma radi većinom o prehrambenim proizvodima, nužna je kontrola roka trajanja, pa sustav automatski upozorava zaposlenike na artikle čiji se rok trajanja približava svom kraju.
Iako se narudžbe trenutno pune ručno, Knez je rekao da je poluautomatski i automatski sustav punjenja artiklima već gotov, te da su ga spremni implementirati kad se ukaže potreba. To znači da bi kroz nekoliko mjeseci ili godina u blizini centra Zagreba mogli imati prvo robotizirano skladište u Europi (slično Amazonovom), ali s prehrambenim artiklima.
Konzumklik je i prvi online shop u svijetu koji kupcu prilikom zaključenja narudžbe dostavlja ime, prezime i fotografiju dostavljača, te registarski broj dostavnog vozila.
Sudeći po izjavama vodećih na projektu, nećemo se morati bojati hoće li nam na kućni prag stići primjerice napolitanke umjesto vanili kiflica: sustav upravlja s točnošću narudžbi, te ne daje zaposlenicima u skladištu da nastave puniti narudžbu ukoliko neki artikl nije točno onaj kojeg je određeni kupac odabrao.
Za one kojima je ovakva mogućnost šopinga zanimljiva, ali ipak ne žele davati svoj broj kartice bilo kakvom internetskom servisu, omogućeno je plaćanje gotovinom ili karticama prilikom dostave na vrata, pri čemu je Konzumklik jedini online servis u Hrvatskoj koji pruža takav oblik plaćanja. Minimalna narudžba za dostavu mora biti 200 kuna, dok je dostava besplatna tek iznad 500 kuna ukupne vrijednosti odabranih proizvoda.
Knez nam je otkrio da Konzumklik planira daljnje širenje na Rijeku, Osijek i Split, te regionalno u Beograd i Ljubljanu.
Izvor: IT Biz Crunch