Esport liga za srednjoškolce: Žele je uvesti u škole
- Objavljeno u Hrvatska
Učenici 32 srednje škole diljem Hrvatske odmjerit će snage u igri Valorant tijekom ožujka, travnja i svibnja kako bismo saznali koja srednja škola je najbolja u kompetitivnom gamingu.
Za škole, timove i MVP igrača turnira osigurane su nagrade. MVP igraču turnira bit će osigurana puna stipendija za Veleučilište PAR u Rijeci.
Najzanimljivija činjenica vezana uz ovo natjecanje jest to da su ga organizirali upravo sami srednjoškolci.
Naime, uz mentorstvo profesorice Monike Marković Šurline, učenici Srednje škole Zvane Črnje u Rovinju započeli su taj projekt - prvo na razini vlastite škole, a zatim su se odlučili proširiti natjecanje na područje čitave države.
Ovo je drugo izdanje CUBE školske esport lige, a u prošloj godini se prijavila 21 škola s ukupno 40 prijavljenih timova.
Ove godine odlučili su ograničiti jednu momčad po školi i proširiti broj dostupnih mjesta za škole na 32.
Nastavnica koja u rovinjskoj školi predaje strukovne predmete tehničarima za računalstvo pohvalila je samoinicijativu i predanost svojih učenika u organizaciji - objasnila nam je kako su u prvom izdanju njihova turnira, na razini škole, odradili praktički sve sami. Napravili su web stranicu, odradili prijave ekipa, pripremili školska računala za turnir, organizirali prijenos uživo i dogovorili suradnju sa školskom novinarskom grupom koja je bila na eventu za izjave igrača.
Nadodala je da se na tom prvom izdanju igrao naslov Counter Strike: Global Offensive (turnir je organiziran nedugo nakon završetka lockdowna zbog pandemije koronavirusa) jer školska računala nisu mogla pokretati zahtjevnije igre.
"Natjecanje u video igrama učenike poučava vještinama poput strateškog razmišljanja, timskog rada, komunikacije i rješavanja problema. Smatram da je u cijeloj priči zapravo važna socijalna komponenta i umrežavanje učenika diljem Hrvatske. Posebno me veseli što učenici pokazuju poštovanje jedni prema drugima ali i prema suparničkim timovima, bez obzira na ishod igre. Čak i u porazu, svima nam je važno sportsko ponašanje i fair play", istaknula je profesorica Monika Marković Šurlina i dodala kako nije dobro braniti djeci i mladima igranje videoigara, već bi se roditelji trebali angažirati da bolje razumiju što i kako njihova djeca igraju kako bi im mogli postaviti zdrave granice.
Grupna faza ovogodišnjeg izdanja natjecanja počinje u srijedu 6. ožujka i trajat će do 27. ožujka. U tom periodu 32 ekipe podijeljene su u četiri grupe po osam timova, u kojima će svaki tim igrati sa svakim u BO1 formatu, nakon čega tri najbolje ekipe iz svake grupe ulaze u playoff fazu gdje se bore za dolazak na offline natjecanje uživo gdje će snage odmjeriti četiri najbolje ekipe.
Playoff faza igrat će se od 15. do 21. travnja i također će se odigrati online - odnosno timovi će se natjecati iz komfora svojih domova. Tad će igrati Best-of-3 runde (na dvije dobivene), gdje gubitkom meča ispadate iz turnira.
Finalisti, odnosno četiri najbolje ekipe, će se boriti za naslov najbolje u Hall of Game areni za gaming u dvodnevnom turniru koji će se održati 10. i 11. svibnja.
"Živimo u modernom dobu u kojem je tehnologija neizostavni dio naše svakodnevice, pa samim time igra i veliku ulogu u životima djece i mladih. Svjesni smo izazova koje ona donosi i upravo iz tog razloga nastojimo osigurati znanja i alate koji će im omogućiti da tehnologiju koriste na siguran i odgovoran način. Ponosni smo što smo imali priliku uključiti se u projekt i na taj način omogućiti mladim generacijama da kroz socijalnu interakciju i sudjelovanje u natjecanju istražuju svijet esporta, razvijaju nove digitalne vještine i znanja, ali i osjećaj zajedništva i pripadnosti, održavajući pritom ravnotežu između virtualnog i stvarnog svijeta", dodala je Ana Milićević, izvršna direktorica Sektora marketinških komunikacija tvrtke Telemach.
Ovom inicijativom, srednjoškolci zapravo žele uvesti esport kao izvannastavnu aktivnost u škole.
"Projekt Telemach CUBE School Esport League nije samo natjecanje, već i platforma za učenje i razvoj vještina na način koji je učenicima razumljiv i prihvatljiv. Konačni cilj projekta je omogućiti svima koji to žele da se esportom mogu baviti i u školi, bez obzira na njihov materijalni status ili geolokaciju. Širenje ovakvih inicijativa i promicanju esporta u školskom okruženju smatramo ključnim za razvijanje kompetencija novih generacija te smo ponosni što našim stručnim znanjem i iskustvom možemo pridonijeti daljnjem organiziranju i vođenju turnira, pružajući podršku i mentorstvo učenicima koji sudjeluju", zaključio je Marko Matijević, direktor Hall of Gamea.