Djeca od 4 godine programiraju robote
- Objavljeno u Novosti
Znanstvenici MIT-evog Media Lab laboratorija razvijaju sustav koji omogućuje programiranje interaktivnih robota i maloj djeci. Ovo programiranje se izvodi lijepljenjem naljepnica na osvijetljena mjesta na papiru, a osim u svrhe učenja djece osnovama programiranja, može se koristiti i kao istraživački alat.
Znanstvenici vjeruju da će im ovaj sustav pomoći ustanoviti koje računalne koncepte djeca mogu usvajati u kojoj dobi, te kako se interaktivni roboti mogu uključiti u sustav školskog obrazovanja.
Prošli tjedan, znanstvenici su prezentirali rezultate inicijalne studije provedene nad djecom uzrasta između 4 i 8 godina na International Conference on Human-Robot Interaction događanju.
Za potrebe studije, MIT-evi istraživači su kreirali interaktivnog robota pod nazivom Dragonbot, koje je razvio tim Personal Robots Group u MIT-evom Media Labu, pod vodstvom profesorice Cynthije Breazeal. Dragonbot posjeduje zvučne i vizualne senzore, a na licu mu se nalazi video ekran koji može prikazivati razne izraze.
Programi koje djeca kreiraju lijepljenjem naljepnica na razna mjesta po svojem odabiru rezultiraju reakcijom Dragonbota, čime odmah mogu pratiti rezultate svojeg programiranja, pa usvajaju i znanja o društvenoj interakciji.
Osnovne komponente programskog sustava su naljepnice u obliku trokuta i krugova, koji predstavljaju poticaje i odgovore, a tu su još i strelice koje imaju ulogu odnosa između njih. Djeca prvo kreiraju računalne uzorke postavljanjem naljepnica na papir, a potom mogu ispunjavati naljepnice drugima kojima će dodijeliti određene "podražaje", poput dizanja udova prema gore ili dolje, pljeskanja, kao i odgovore koji uključuju otvaranje ili zatvaranje Dragonbotovih očiju, te facijalne grimase poput smijanja ili ljutnje sustavom emoticona. Pored toga, na raspolaganju su im i prazne naljepnice, na koje starija djeca mogu lijepiti riječi, odnosno svoje vlastite verbalne signale i odgovore.
Mada je ovaj sustav vrlo pogodan za učenje djece osnovama programiranja, on je zapravo dizajniran kako bi u njima potakao razmišljanje u vezi programiranja, čime će, prema mišljenju Media Laba, pomoći u razvoju logike programiranja 21. stoljeća.
Znanstvenici navode da je jako važno razmišljati o tome kako su programi napisani prije nego što ih integriramo u konačni predmet programiranja, pa su se upitali zbog čega to ne bismo započeli u puno ranijoj dobi.
Izvor: MIT