Elon Musk objavio detalje Hyperloop vlaka

  • Objavljeno u POP TECH
image

Elon Musk je napokon objavio detaljni plan razvoja Hyperloop vlaka, odnosno revolucionarnog transportog sustava koji će se kretati brže od zrakoplova, te će prevoziti putnike od San Francisca do Los Angelesa za 35 minuta u aluminijskim kapsulama smještenim u cijevi pod niskim zračnim tlakom na elektromagnetski pogon.

Drugim riječima Hyperloop vlak djeluje poput ispucavanja projektila coil-gunom kroz cijev na zračnom jastuku, a dodatna zanimljivost je u ideji da istovremeno bude samoodrživ, obzirom da će mu energiju pružati solarne ploče postavljene iznad cijevi.

Naravno, postavlja se pitanje kako se ove kapsule uopće mogu kretati tim brzinama, jer je otpor zraka velika prepreka za takvo što. Mada su mnogi očekivali da će Musk to riješiti cijevima u kojima je vakuum, teško je izvesti takav sustav u koji neće prodirati nimalo zraka, pa je Musk to riješio sustavom punjenja cijevi zrakom pod niskim pritiskom koji se može u njih upumpavati standardnim kompresorima, pa tako, kako kaže, "električni kompresor u nosu kapsule aktivno provodi zrak pod visokim pritiskom ispred sebe u stražnji dio, dok istovremeno stvara zračni mjehur oko kapsule, kako bi se uvijek nalazila u sredini cijevi".

Svaka kapsula bi trebala prevoziti najmanje 28 putnika, a između njih bi se iz sigurnosnih razloga ostavljao razmak od 8 km, što bi omogućilo sigurno zaustavljanje sustava u slučaju bilo kakvog kvara ili zastoja.

Moramo naglasiti da Musk nije predstavio ovaj koncept u stilu dizajnera koji naprave par skica "revolucionarnog proizvoda" i postave jednu animaciju na YouTube, već je objavio dokument koji podsjeća na ozbiljnu vrhunsku znanstvenu studiju, dok istovremeno vodi računa o detaljnim lokacijama i trasama na koje bi se Hyperloop sustav u početku trebao postavljati u SAD-u, kao i o kompletnom ekonomskom aspektu čitavog projekta, pa tako navodi kako bi kompletni sustav (cijevi, kapsule, pogon, tuneli, potporni stupovi, stanice, zemljišne koncesije...) koji bi se sastojao od 40 kapsula koštao oko 6 milijardi dolara u inačici koja bi omogućavala samo prijevoz putnika, dok bi inačica koja uz putnike može prevoziti teret i automobile koštala oko 7,5 milijardi dolara.

Musk je također proračunao da bi se ova investicija na trasi od San Francisca do Los Angelesa isplatila za 20 godina uz cijenu karte u jednom smjeru od 20 dolara.

U svakom slučaju preporučamo vam da pogledate ovaj PDF dokument, jer je projekt Elona Muska dorađen do zadnjeg detalja, što je malo previše da vam sve prenesemo u jednom članku. 

Kao što smo već naveli u tekstu kojim smo prvi puta najavili Hyperloop, da se radi o bilo kojem drugom genijalcu, rekli bismo kako je ovo bliže SF-u nego stvarnosti, no kada znamo da je riječ o Musku, vjerujemo kako je on u stanju ostvariti ovakav projekt i napraviti još jednu revoluciju u sustavu transporta. Njegove letjelice već vrše opskrbu ISS-a namirnicama i gorivom, a električni Tesla automobili sa sustavom stanica za brzo punjenje žare i pale Kalifornijom, pa smo sigurni da ni nadzvučni vlak nije fantastika ako iza njega stoji Muskova faca. 

Izvor: SpaceX

Podijeli