VR i AR mijenjaju percepciju udaljenosti
- Objavljeno u Znanost
Istraživači sa Sveučilišta u Torontu otkrili su da korištenje virtualne i proširene stvarnosti (VR i AR) može privremeno promijeniti način na koji ljudi percipiraju i komuniciraju sa stvarnim svijetom, s potencijalnim implikacijama za sve veći broj industrija koje koriste ove tehnologije u svrhu obuke.
Studija, objavljena u časopisu Scientific Reports, ne samo da je otkrila da su se ljudi različito kretali u VR-u i AR-u, već da su te promjene dovele do privremenih pogrešaka u kretanju u stvarnom svijetu. Konkretno, sudionici koji su koristili VR imali su tendenciju premašiti svoje ciljeve ne dostižući dovoljno daleko, dok su oni koji su koristili AR imali tendenciju premašiti svoje mete dosežući predaleko.
Taj je učinak bio primjetan odmah nakon korištenja VR-a ili AR-a, ali je postupno nestao kako su se sudionici prilagođavali uvjetima u stvarnom svijetu.
"Naša je studija istraživala kako korištenje tehnologija miješane stvarnosti (MR), poput virtualne i proširene stvarnosti, utječe na našu sposobnost obavljanja svakodnevnih fizičkih zadataka nakon što se vratimo u stvarni svijet", kaže Michael Wang, znanstveni suradnik na Kineziološkom fakultetu koji je koautor studije s profesorom Timom Welshom.
"Konkretno, željeli smo razumjeti mijenja li način na koji se naši mozgovi i tijela prilagođavaju ovim digitalnim okruženjima koliko se precizno možemo kretati i komunicirati sa stvarnim objektima nakon korištenja VR i AR."
Istraživači kažu da su ih iznenadila dva otkrića. Prvo, da se obrasci kretanja u VR i AR svijetu prenose na pokrete u stvarnom svijetu, i drugo, koliko brzo su se učinci AR-a smanjivali u usporedbi s VR-om, pri čemu su se sudionici studije brže prilagođavali uvjetima stvarnog svijeta nakon korištenja AR-a.
Razlika između VR-a i AR-a, sugeriraju, mogla bi biti zato što ljudi u AR-u još uvijek mogu vidjeti svoju stvarnu okolinu i komunicirati s njom, što im pomaže zadržati točniji osjećaj dubine i udaljenosti.
Istraživači će sada istraživati kako različite vrste VR i AR iskustava, poput onih koja uključuju složenije ili sveobuhvatnije scenarije, utječu na performanse u stvarnom svijetu. Također ih zanima kako trajanje obuke i individualne razlike, kao što je prethodno iskustvo s ovim tehnologijama, utječu na prilagodbu.
"Ovo istraživanje će nam pomoći da bolje razumijemo kako dizajnirati VR i AR sustave koji minimaliziraju negativne posljedice i maksimiziraju njihov potencijal za obuku i razvoj vještina", kaže Wang.