Voda na Zemlji je starija od Sunca

• Objavljeno u Znanost
image

Obzirom da je voda jedan od ključnih sastojaka potrebnih za život na Zemlji, mnoge znanstvenike zanima kako se našla ovdje. Prema jednoj teoriji, voda u Sunčevom sustavu je nastala u okviru kemijskih procesa nakon rođenja Sunca. Ako je to istina, to bi sugeriralo da se voda može pronaći samo u blizini određenih vrsta zvijezda koje su se formirale na određeni način.

Nova studija koju je provela grupa znanstvenika pod vodstvom Conela Alexandera s Instituta znanosti Carnegie, ukazuje da je barem dio vode na Zemlji postojao prije nego što se Sunce rodilo, a ona je pristigla iz međuzvjezdanog prostora.

Znanstvenici su do tog zaključka došli proučavajući relativnu zastupljenost vodika i deuterija. Deuterij je nešto poput "težeg brata" vodika. Oba atoma imaju jedan proton u svojoj jezgri, no deuterij sadrži dodatni neutron, te se formira isključivo u određenim uvjetima. U međuzvjezdanom prostoru vodeni led sadrži velike količine deuterija, obzirom na niske temperature i ionizirajuće zračenje. Voda na Zemlji sadrži također nešto deuterija, no u vrlo malim količinama, do 30 puta manjim nego "interstelarna voda".

Znanstvenici su koristili matematičke modele kako bi virtualno reproducirali protoplanetarni disk mladog Sunčevog sustava i oblak oko novorođenog Sunca.

Otkrili su da prema temperaturi i uvjetima zračenja koji su tada postojali, nije bilo moguće da mladi Sunčev sustav kreira tolike razine vodika i deuterija kakve znanstvenici istražuju u oceanima na Zemlji i na kometima.

Obzirom na to, znanstvenici procjenjuju da je između 7 i 50 posto vode na Zemlji stiglo iz međuzvjezdanog medija u kojem se rodio naš Sunčev sustav.

Obzirom da su se drugi Sunčevi sustavi također formirali u istom mediju, ova otkrića sugeriraju da podrijetlo vode na Zemlji nije jedinstveno, pa ova važna supstanca koja podržava život, može biti uobičajena na egzoplanetima u galaksiji.

Izvor: EurekAlert