VIDEO: Svjetlosni fitness za mišiće biobota

• Objavljeno u Znanost
image

Rashid Bashir, šef Odjela za bioinženjering na Sveučilištu Illinois, u suradnji sa članovima svojeg tima, u publikaciji Proceedings of the National Academy of Sciences, objavio je znanstveni rad u kojem se opisuju modificirane mišićne stanice koje se kreću na podražaj svjetlom.

Znanstvenici navode da bi ovo moglo dovesti do biorobota ili biobotova koji bi se mogli koristiti u medicinskim aplikacijama, no nama se čini da je to put ka robotima izrađenim u kombinaciji prirodnih i umjetnih materijala, poput recimo terminatora s metalnim kosturom na kojem se nalazi živo tkivo.

Znanstvenici svoje otkriće temelje na ubrzanom razvoju optogenetike, koja omogućuje da se geni algi spoje s mišićnimtkivom miševa, kako bi postalo osjetljivo na plavo svjetlo.

Znanstvenici su prvo napravili 3D printani kostur od hidrogela, a potom su na njega postavili prsten od modificiranog tkiva. Paljenjem bljeskova svjetla, uspjeli su postići da se mišići pomiču, te su ih čak mogli i "trenirati" kako bi postali jači, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Do sada su znanstvenici pobuđivali biobotove električnim signalima, no ta tehnika nije dobro utjecala na biološke funkcije tkiva i nije omogućavala selektivno upravljanje.

"Svjetlo je neinvazivan način za upravljanje takvim strojevima", navodi Rashid Bashir. "Ono nam nudi fleksibilnost u dizajnu i kretanju. Mogli bismo napraviti višestruke noge i višestruke prstenove, a uz pomoć svjetla možemo upravljati smjerom njihovog kretanja.

Znanstvenici kažu da će idući korak biti izrada različitih 3D printanih kostura koji će se koristiti kao građevni blokovi za veće robote.

Drugim riječima, jednog dana bi iz njihovog laboratorija mogao išetati prvi bioandroid.

Izvor: Sveučilište Illinois