VIDEO: Pogledajte spektakularno slijetanje Winnie 1

• Objavljeno u Znanost
image

Prošli tjedan iz svemira se vratila kapsula Winnie 1 (W-1) tvrtke Varda Space Industries, koja je u svemiru predstavljala pravi mali farmaceutski laboratorij koji je u uvjetima mikrogravitacije proizveo poboljšanu inačicu lijeka Ritanovira kojim se liječe HIV i hepatitis C

Nakon što je kapsula sletjela, Varda ju je odvezla farmaceutskoj tvrtki Improved Pharma koja će provesti testove lijeka i utvrditi je li doista kvalitetniji od onoga koji se proizvodi na Zemlji.

No osim farmaceutskog istraživanja, misija Winnie 1 je odradila i sekundarnu misiju koju su joj zadale (i platile) Zračne snage SAD-a (US Air Force), prikupljanjem podataka s povratka na Zemlju, tijekom kojeg je kapsula bila izložena hiperzvučnim brzinama te paklenim vrućinama tijekom ulaska u atmosferu.

Podaci će US Air Forceu poslužiti kao pomoć u dizajniranju zrakoplova i svemirskih letjelica, a obzirom da nisu označeni vojnom tajnom, Varda ih je javno objavila na svojem YouTube kanalu.

Zahvaljujući tome sada možete pratiti čitavo spuštanje kapsule, od razdvajanja od letjelice Photon tvrtke Rocket Lab u niskoj zemljinoj orbiti (LEO), pa sve do trenutka kada je dotakla tlo na pustinjskom području vojnog poligona za testiranje i obuku Ministarstva obrane Utah Test and Training Range (UTTR).

Stoga vam se pruža jedinstvena prilika da vidite, ali i čujete kako je protekao čitav let u ovom videu.