VIDEO: Objavljena imena astronauta za misiju Artemis

• Objavljeno u Znanost
image

NASA-in ambiciozni plan povratka čovjeka na mjesečevu površinu 2024. godine ušao je u novu fazu realizacije. Dok pred NASA-om i njezinim partnerima na putu stoje još brojne tehničke poteškoće koje se moraju riješiti prije slanja ljudi na Mjesec i početka gradnje prve stalne baze na našem prirodnom satelitu, objavljena su imena 18 astronauta koji će sudjelovati u misijama.

Članove Artemis programa predstavio je potpredsjednik SAD-a Mike Pence tijekom osmog sastanka Nacionalnog svemirskog vijeća u NASA-inom svemirskom centru Kennedy na Floridi.

"Predstavljam vam heroje koji će nas odvesti do Mjeseca i dalje - generaciju Artemis", rekao je Mike Pence. "Nevjerojatno je pomisliti da su sljedeći muškarac i prva žena na Mjesecu među imenima koja smo upravo pročitali. Astronauti tima Artemis budućnost su američkog istraživanja svemira - a ta je budućnost svijetla".

NASA je ujedno lansirala i prigodni promotivni film u kojem se svaki od članova astronautskog tima Artemisa kratko predstavlja, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Astronauti koji se nalaze u Artemis timu imaju različite pozadine, stručnosti i iskustva. Svi su prošli astronautske treninge, a neki među njima su piloti, geolozi, nuklearni znanstvenici, časnici američke vojske, inženjeri astronautike, računalni znanstvenici, matematičari, liječnici i biolozi.

Neki su već bili u svemiru i sudjelovali u NASA-inim misijama, no većina ih tek treba doživjeti čar lansiranja i dugotrajan boravak u svemiru.

Devetoro astronauta predstavljaju žene i posebno zanimljivo će biti saznati koja će od njih postati prva Amerikanka (i Zemljanka) koja će prošetati Mjesecom. Ako imate neku svoju favoritkinju možete baciti komentar na našem Fejsu.