VIDEO: Gužva u svemiru

• Objavljeno u Znanost
image

U prvoj "službenoj" Crew-1 misiji s posadom, SpaceX je u svemir uspješno lansirao  Falcon 9 raketu koja je u svemir povela Crew Dragon letjelicu u kojoj se nalaze NASA-ini astronauti Michael Hopkins, Victor Glover i Shannon Walker, u društvu s japanskim astronautom Soichijem Noguchijem iz JAXA-e (Japan Aerospace Exploration Agency), kao što možete vidjeti u ovom videu.

Nakon uspješne testne Demo-1 misije koja je na ISS dovela dvoje astronauta, Crew Dragon je sada poveo njih četvero i kako se čini mogli bismo reći da je nastala mala gužva u letjelici, kao što možete vidjeti na slici gore.

Četvero astronauta će se na ISS-u pridružiti ekipi Ekspedicije 64 u kojoj se nalaze ruski kozmonauti Sergey Ryzhikov i Sergey Kud-Sverchkov, te američka astronautkinja Kate Rubins iz NASA-e, a u orbiti oko Zemlje će provesti 6 mjeseci.

Osim astronauta, Crew Dragon na ISS prevozi i više od 250 kg tereta, novi znanstveni hardver i eksperimente koji će se provoditi u mikrogravitciji, uključujući Food Physiology, studiju o učincima specijalizirane dijete na zdravlje posade. Taj eksperiment koji su dizajnirali studenti, razvijen je s ciljem da se bolje razumiju učinci boravka u svemiru na funkcije mozga, kako bi znanstvenici mogli održati astronaute zdravima u dugotrajnim misijama u dubokom svemiru.  U okviru eksperimenta se nalaze i zanimljivi bio čipovi s tkivom koje oponaša strukturu i funkcije ljudskih organa, a tu su i razne vrste zemlje i tipova svjetla za uzgoj salata. Pored toga, astronauti će u svemiru testirati i novi sustav za uklanjanje topline u NASA-in svemirskim odijelima iduće generacije xEMU (Exploration Extravehicular Mobility Unit).

Astronauti se nadaju da će tijekom boravka na ISS-u imati prilike vidjeti pristajanje nove teretne letjelice Northrop Grumman Cygnus, kao i Boeing CST-100 Starliner letjelice za posadu u prvoj testnoj misiji (bez posade). Pored toga oni će dočekati nove astronaute koji će stići na ISS ruskim Soyuzom, kao i svoje kolege koji će pristati idućim SpaceX Crew Dragonom 2021. godine.

Očito je da će na ISS-u u predstojećim mjesecima biti velika gužva, a očekuju se i brojna testiranja opreme koja će se koristiti za Artemis misiju povratka čovjeka na Mjesec 2024. godine.