VIDEO: 3D printerski robot za izradu raketa

• Objavljeno u Znanost
image

Američka svemirska tvrtka Rocket Lab, već nekoliko godina u svemir lansira manje letjelice i satelite svojim Electron raketama, a od iduće godine bi za svemirske misije trebala koristiti veću Neutron raketu, koja je dobrim dijelom izrađena od kompozitnih vlakana, po čemu je jedinstvena u današnjoj svemirskoj industriji.

Sada je tvrtka objavila da započinje instalaciju velikog stroja za izradu raketa od karbonskih kompozita koji će biti uključen u proizvodnu liniju raketa Neutron u njezinom pogonu u Middle Riveru.

Stroj za automatizirano postavljanje vlakana (AFP) od 90 tona, kojeg možemo nazvati i specijaliziranim 3D printerom, posebno je dizajniran za Rocket Lab i očekuje se da će uštedjeti oko 150.000 sati proizvodnje u proizvodnom procesu rakete Neutron, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Robotski stroj od 99 tona i visok 12 metara, izradila je američka tvrtka Electroimpact iz Washingtona, koje je zajedno s Rocket Labom upravo dovršila završno testiranje, čime su stvoreni svi preduvjeti za početak instalacije. Novi stroj automatizirat će proizvodnju svih velikih kompozitnih struktura rakete-nosača Neutron uključujući panele koji čine međustupanj duljine 28 metara i oblogu, prvi stupanj promjera 7 metara i spremnik drugog stupnja promjera 5 metara.

Autonomni stroj može se kretati do 30 metara u duljinu i postavljati kontinuirani kompozit od karbonskih vlakana brzinom od 100 metara u minuti. AFP stroj također ima potpuno automatizirani sustav inspekcije u stvarnom vremenu koji traži minijaturne nedostatke u laminiranom karbonskom kompozitu i upozorava operatera stroja na sve probleme prije nego što stroj počne postavljati sljedeći sloj, pružajući dodatnu sigurnost te kritične strukture raketa zadovoljavaju standarde visoke kvalitete

Kada će 3D printane rakete jednog dana prevoziti ljude u svemir zasad je još prerano reći.