Studentski Marsovi roveri traže plavu kuglu

  • Objavljeno u Znanost
image

Studenti koji rade s 3D printanim roverima u sklopu tečaja ESA Academy u ESA-inom tehničkom centru ESTEC u Nizozemskoj, dobili su zadatak omogućiti svojim roverima da samostalno traže plavu kuglu i kreću se prema njoj unutar simuliranog okruženja Marsa.

Svaki od timova dobio je vlastiti ExoMy rover inspiriran ESA-inim dizajnom rovera Rosalind Franklin, sa šest kotača, kamerom i Raspberry Pi računalom. I hardver i softver ExoMy rovera su potpuno otvorenog koda, zajedno s opsežnim uputama za izradu i sastavljanje.

"Ova ESA Academy Robotics Workshop 2024. radionica uključila je ukupno 30 sveučilišnih studenata s inženjerskim ili robotičkim obrazovanjem iz 14 različitih država članica ESA-e i Kanade", objašnjava inženjerka robotike Marti Vilella Ramisa iz ESA-inog odjela za automatizaciju robotike.

"Četverodnevna radionica uključivala je mješavinu predavanja i poduka, a zatim praktičnih vježbi kako bi studenti testirali svoje novostečeno znanje. To je uključivalo dodavanje značajki i ispravljanje grešaka u roverovom ROS 2 robotskom operativnom sustavu, većinom programiranim u Pythonu."

Radionica je započela općim uvodom u robotiku i njezinu primjenu u istraživanju Marsa. Zatim su se upoznali s roverom i s bežičnim gamepadom isprobali vožnju unutar računalne aplikacije kao i

Svaki studentski tim zatim je koristio kameru na svom ExoMyju kako bi snimio stotine fotografija ciljane kuglice na površini Marsa. Označavanjem ovih slika lokacijom objekta, mogli su upotrijebiti algoritam strojnog učenja za treniranje neuronske mreže da sama prepozna loptu.

Timovi su predstavili svoja rješenja i bili u skladu s tim ocijenjeni, dobivši transkript tečaja zajedno s potvrdom o sudjelovanju, s čime mogu tražiti bodove Europskog sustava prijenosa bodova i akumulacije na svojim sveučilištima.

Više detalja o studentskim tečajevima i stažiranju u ESA-i možete pronaći ovdje.

Podijeli
Više u ovoj kategoriji: « Na ISS stigao prvi drveni satelit