Prvi direktno snimljeni egzoplanet

• Objavljeno u Znanost

image

Kombinacijom četiri velika VLT teleskopa Europskog južnog opservatorija u Cerro Paranalu u pustinji Atacama u Čileu, astronomi ExoGRAVITY projekta uspjeli su izravno promatrati bljesak svjetlosti koji dolazi s egzoplaneta blizu matične zvijezde udaljene 63 svjetlosne godine od Zemlje (slika gore).

Postojanje planeta pod službenim astronomskim nazivom Beta Pictoris c potvrdio je Max Planck Institut, a slika je snimljena korištenjem "metode radijalne brzine" koja detektira egzoplanete u kombinaciji s VLT teleskopom u Čileu. Metoda radijalne brzine analizira vučenje i povlačenje matične zvijezde uslijed orbite planeta, a ovo je prvi puta da se jedan udaljeni svijet može izravno proučavati.

B Pictoris c, koji se nalazi u sustavu Beta Pictoris je tek drugi planet za koji je potvrđeno da orbitira oko svoje zvijezde. "Ovo je prva direktna potvrda planeta detektiranog metodom radijalne mrzine", izjavio je Sylvestre Lacour, vođa programa promatranja svemira ExoGRAVITY.

To je omogućio GRAVITY eksperiment koji se nalazi u laboratoriju ispod VLT-a, koji je sva četiri teleskopa pretvorio u jedan virtualni koji je omogućio detalje dovoljne za pronalazak b Pictorisa c.

Znanstvenici kažu da ovo izravno snimanje možemo zahvaliti i veličini egzoplaneta koji je otkriven, jer on ima masu osam puta veću od mase Jupitera. "Opće je pravilo da što je planet veći, to je osvjetljeniji", kaže Mathias Nowak, vodeći autor rada o ovom istraživanju i dodaje kako bi dodatne podatke mogao osigurati instrument nove generacije GRAVITY+ koji se već nalazi u razvoju.