Prvi bjelanjak bez kokoši stigao na tržište
- Objavljeno u Znanost
Jedan od prvih proizvoda napravljenih od novog bjelanjka koji nije životinjskog podrijetla od sada je dostupan u Sjedinjenim američkim državama. Radi se o makronima, poznatim okruglim kolačićima u raznovrsnim bojama, a umjesto bjelanjaka su korišteni proteini izrađeni od "inženjerskog kvasca", koje se ne može razlikovati od onih u kokošjim jajima.
Ove makrone na tržište je dovela kompanija The Every Company, jedna je od tvrtki za prehrambenu tehnologiju koje rade na stvaranju pravih proteina bez životinja koristeći metodu zvanu precizna fermentacija. Ideja iza procesa je razgraditi određene životinjske proizvode, kao što su mlijeko i jaja, na njihove molekularne komponente, a zatim koristiti mikroorganizme za proizvodnju tih komponenti.
Ranije ove godine na police supermarketa u Sjedinjenim Državama stiglo je prvo kravlje mlijeko koje koristi ovu metodu. Taj je proizvod stvoren korištenjem proteina sirutke iz sintetiziranih gljiva, dok druge tvrtke rade na sličnim mliječnim proizvodima koristeći inženjerski kvasac za proizvodnju željenih mliječnih proteina.
Tvrtka Every Company provela je posljednjih nekoliko godina usredotočujući se na korištenje iste tehnike za proizvodnju bjelanjaka bez kokoši, radeći s dizajniranim kvascem za proizvodnju proteina koji se nalaze u bjelanjcima. Tvrtka nije otkrila specifičnu kombinaciju proteina korištenih za stvaranje konačnog proizvoda od bjelanjaka, no glavnu ulogu u receptu vjerojatno igra ovalbumin, primarna proteinska komponenta u bjelanjcima.
Tvrtka koja se udružila s pekarnicom Chantal Guillon iz San Francisca kako bi lansirala proizvod u liniji kultnih francuskih makrona, navodi da bi proizvodnja bjelanjaka jaja na ovaj način mogla prepoloviti emisije stakleničkih plinova u usporedbi s trenutnim uzgojem kokoši na farmama.
"Naši proteini su pravi, prirodni ekvivalentni životinjski proteini (ne na biljnoj ili staničnoj bazi) napravljeni bez korištenja ijedne životinje", rekao je Arturo Elizondo, CEO tvrtke Every Company koji vjeruje da će ova tehnologija transformirati našu prehrambenu industriju, a time i naš svijet.