NASA uspješno pohranila uzorke s asteroida

• Objavljeno u Znanost
image

NASA-ina misija OSIRIS-REx čija je kulminacija bila uzimanje uzoraka tla s površine asteroida Bennu, uspješno je realizirala još jednu kritičnu fazu operacije.

Nakon što je "ruka" (Touch-And-Go Sample Acquisition Mechanism arm) letjelice koja je udarila tlo i uhvatila uzorke, započela s njihovim pohranjivanjem u specijalnu kapsulu, pomoću kamere je otkriveno da je dio uzoraka počeo izlaziti van. Stoga je NASA poslala komandu letjelici da čim prije zatvori kapsulu i to je uspješno provedeno, kao što možete vidjeti na slici gore.

Uzorci se sada nalaze u sigurno zapečačenom kontejneru, u kojem će stići na Zemlju 2023. godine, što znači da misiji predstoji još jedno dugo putovanje kroz svemir.

NASA-in šef Jim Bridenstine pohvalio je sve sudionike misije, kojeg osim NASA-inih stručnjaka čine partneri iz industrije i akademske zajednice, te je rekao da će nam uzorci poput ovih promijeniti spoznaje o onome što znamo u svemiru i sebi samima, što je osnova svih NASA-inih istraživanja.

Koliko god ovo djelovalo jednostavno iz naše perspektive, treba reći da se OSIRIS-REx trenutno nalazi na 330 milijuna kilometara od Zemlje i da je NASA-in tim sve operacije na asteroidu provodio sa kašnjenjem signala (delayem), većim od 18,5 minuta.

Tim misije se sada fokusiran a povratak na Zemlju, čime počinje faza pod nazivom Earth Return Cruise. Prozor za lansiranje iz orbite asteroida će biti otvoren u ožujku 2021., a letjelica bi na Zemlju trebala sletjeti 24. rujna 2023. godine.