Nadzvučni mlažnjak budućnosti kakav vide znanstvenici

  • Objavljeno u Znanost
image

Njemački zrakoplovni inženjer Adolf Busemann, još je 50-ih godina prošlog stoljeća tvrdio kako bi idealni supersonični mlazni zrakoplovi trebali imati oblik koji više podsjeća na dvokrilce iz prvog svjetskog rata, nego na klasične zrakoplove koji su danas u uporabi. Tada je rekao kako bi im takav oblik stvorio puno manji otpor zraka i manje buke pri letu nadzvučnom brzinom.

Znanstvenici MIT-a, Qiqi Wang i njegovi kolege, Busemannovu su ideju pokušali prenijeti u stvarnost, izradom idealnog mlaznog zrakoplova koji su nazvali "biplane".

Nakon što su morali odbaciti osnovni Busemannov dizajn, jer su računalne simulacije ukazale da bi bio doista tiši i stvarao manji otpor zraka, ali ne bi mogao letjeti, Wang i njegova ekipa su napravili računalni model vlastitog dizajna, nakon što su testirali čak 700 različitih vrsta konfiguracija krila.

Konačni model posjeduje uglađeniju unutrašnju površinu svakog krila, a podešavanjem vrha gornjeg i dna donjeg krila, računalne simulacije su pokazale kako bi zrakoplov mogao letjeti nadzvučnim brzinama s pola manje otpora u odnosu na najpoznatiji putnički nadzvučni zrakoplov Concorde.

U sljedećoj fazi znanstvenike i inženjere čeka izrada 3D modela zrakoplova kako bi se testirao u pravim uvjetima, a MIT navodi kako sličan projekt istovremeno razvijaju i japanski znanstvenici Sveučilišta Tahoku, koji se također služe Busemannovim osnovnim modelom kao uzorom, pa postoji i određena doza nadmetanja čiji će se prvi vinuti u zrak, mada oba tima međusobno surađuju.

MIT tvrdi kako će u sljedećih nekoliko godina ovaj koncept izaći iz laboratorija i poletjeti nebom širom svijeta, nadzvučnom brzinom, uz puno manje buke i potrošnje goriva.

Podijeli