Kina šalje mikrobe i biljke na Mjesec

• Objavljeno u Znanost
image

Kineska nacionalna svemirska agencija CNSA, otkrila je detalje o misiji Chang'e 8, koja bi trebala sletjeti na Mjesec 2028. godine. Misija će sa sobom ponijeti eksperimente koji bi trebali služiti za testiranje uporabe resursa za boravak u budućoj kineskoj mjesečevoj bazi, koja bi se trebala početi graditi 2030. godine.

Među eksperimentima će se nalaziti ISRU sustav za iskorištavanje lokalnih resursa te biološki eksperimenti ekosustava.

ISRU će se koristiti za topljenje Mjesečevog tla korištenjem sunčeve energije. Taj će se materijal zatim koristiti za proizvodnju komponenti i mjerenje njihovih mehaničkih i toplinskih svojstava. Plan je da se od toga materijala proizvode cigle, koje će potom sastavljati roboti.

Biološki eksperiment ekosustava sadržavat će biljke i mikrobe te ima za cilj istražiti održivost biološke upotrebe resursa Mjesečevog tla i može li ono podržavati tehnologiju za održavanje života poput proizvodnje hrane i kisika.

U misiji Chang'e 4 iz 2019. godine Kinezi su već istraživali klijanje sjemena pamuka u spremniku na tamnoj strani Mjeseca.

Ostali korisni tereti uključuju lunarni radiometar i multispektralni snimač za promatranje Zemlje. Oni će prikupljati podatke vezane uz Zemljinu klimu i njezinu magnetosferu te način na koji ona djeluje na solarni vjetar.

Chang'e 8 će također nositi detektor niskofrekventnog elektromagnetskog polja na Mjesečevoj površini, profiler toplinskog toka mjesečevog tla, rendgenski teleskop i uređaj za analizu tla.

Uređaj za analizu uzoraka na licu mjesta prikupit će i analizirati mjesečev materijal i pružit će znanstvene podatke o sastavu Mjesečevog regolita, uključujući prisutnost rijetkih plinova za potporu istraživanju evolucije oceana lunarne magme i povijesti lunarnih potresa.

U svibnju ove godine, Kina planira pokrenuti svoju složenu misiju Chang'e 6 kako bi pokušala sakupiti uzorke s druge strane Mjeseca. Chang'e 7, koji će sadržavati lander, rover, relejni satelit i svemirsku letjelicu, planiran je za 2026., a Kina također namjerava poslati astronaute na Mjesec prije 2030. godine.