IBM postavlja kvantno računalo u američku kliniku

• Objavljeno u Znanost
image

Mnogi znanstvenici vjeruju da će kvantna računala postati revolucionarni alati u medicini, kako za potrebe personaliziranog liječenja i dijagnostike, tako i za znanstvena istraživanja koja bi zahvaljujući toj tehnologiji mogla doći do fantastičnih rezultata.

Američka klinika Cleveland je stoga ušla u desetogodišnje partnerstvo s IBM-om, u okviru projekta "Discovery Accelerator" (akcelerator otkrića), koji će koristiti kvantno računalstvo u kombinaciji s AI-em i cloud tehnologijama.

Kao dio tog partnerstva, Klinika Cleveland će postati prva tvrtka iz privatnog sektora na svijetu koja će za svoje potrebe kupiti IBM-ovo kvantno računalo IBM Quantum System One, koje će ujedno biti i prvo koje će se izgraditi i postaviti izvan IBM-ovih pogona, pa se stoga može reći da je IBM-ovo kvantno računalo stiglo u "maloprodaju".

Kvantno računalo koje će im IBM prodati je 1.000+ qubitni sustav iduće generacije i biti će instalirano u podatkovni centar klinike.

Istraživači planiraju upotrijebiti najsuvremenije alate za 'drobljenje' ogromnih količina podataka koji bi im mogli pomoći u otkrićima na polju genomike i transkriptomike pojedinih ćelija, kliničkoj primjeni i otkrivanju novih kemikalija i lijekova.

Akcelerator otkrića će ujedno služiti i kao "tehnološki temelj" za novi Globalni centar za istraživanje patogena i ljudsko zdravlje klinike Cleveland. Tijekom sljedećeg desetljeća istraživači će koristiti IBM-ovu tehnologiju oblaka, robotike i kvantnog računanja za daljinsko projektiranje i sintezu molekula te analiziranje molekularnih značajki virusnih i bakterijskih genoma, kako bi se pojačalo otkrivanje lijekova i došlo do drugih otkrića analizom strukturiranih i nestrukturiranih podataka većom brzinom nego ikada prije u povijesti.