GPS na 3D printanim jajima kornjača

• Objavljeno u Znanost
image

Znanstvenici pod vodstvom Durrell Institute of Conservation and Ecology (DICE) i instituta Paso Pacifico u Costa Rici otkrili su kako je moguće prikupljati dokaze ilegalne trgovine jajima zaštićenih morskih kornjača postavljanjem umjetnih jaja s GPS-om u gnijezda koja su na meti ilegalnih trgovaca.

U studiji s ciljem otkrivanja ruta ilegalne trgovine jajima morskih kornjača u Costa Rici, objavljenoj u časopisu Current Biology, znanstvenici opisuju kako je moguće pratiti ilegalno prikupljena jaja s plaža prema krajnjem korisniku i identificirati čitav lanac trgovine koji se proteže na udaljenosti od 137 km.

Znanstvenica Paso Pacifica Kim Williams-Guillen osmislila je i dizajnirala lažna jaja u okviru projekta financiranog od strane organizacije Wildlife Crime Tech Challenge koja djeluje unutar egencije USAID (United States Agency for International Development).

3D printana jaja su postavljena u 101 gnijezdo kornjača na 4 plaže u Costa Rici. Četvrtinu njih ilegalni trgovci su uzeli iz gnijezda ne sumnjajući u autentičnost, što je istraživačima omogućilo praćenje putem GPS-a, nakon čega su otkrili da većina ukradenih jaja nije napustila lokalno područje dalje od 137 kilometara.

Znanstvenici kažu da će ovo pomoći u otkrivanju ilegalnih trgovaca, ali i u pokretanju kampanja na područjima u kojima se konzumiraju, kako bi se djelovalo s obje strane ove pojave koja uzrokuju sve manjom populacijom zaštićenih vrsta kornjača.

Čitav znanstveni rad možete pronaći na ovoj poveznici: https://doi.org/10.1016/j.cub.2020.08.065