AI otkriva nove kratere na Marsu

• Objavljeno u Znanost
image

Inovativni NASA-in AI alat razvijen od strane znanstvenika NASA JPL-a (Jet Propulsion Laboratory), pomogao je u otkrivanju klastera kratera na Marsu koji su nastali tijekom proteklog desetljeća.

Novi algoritam strojnog učenja za klasificiranje kratera na Marsu koristi se za prepoznavanje prije nepoznatih kratera na crvenom planetu, a "nahranjen" je s više od 112.000 slika koje je snimila Context Kamera na NASA Mars Reconnaissance Orbiteru (MRO). Program je dizajniran da skenira fotografije fotografija s promjenama na površini Marsa koje ukazuju na nove kratere. U konkretnom slučaju koji možete vidjeti na slici gore, AI je otkrio kratere koji su od udara meteora nastali između ožujka 2010. i svibnja 2012. godine.

NASA kaže kako je jako teško uočiti sitne promjene na fotografijama Marsa, jer to od znanstvenika traži na višesatno svakodnevno proučavanje slika koje su snimili orbiteri poput MRO-a, pa im novi algoritam omogućuje veliku uštedu vremena, dok ujedno omogućuje otkrivanje još više novih kratera na crvenom planetu.

Znanstvenici vjeruju da će ovaj AI sustav biti koristan i budućim orbiterima, te će omogućiti kompletniju spoznaju o učestalosti udara meteora na Marsu.