AI igra šah kao čovjek a ne kao superračunalo
- Objavljeno u Znanost
Već duže vrijeme ljudi su u šahu inferiorni u odnosu na superračunala, pa više nikoga ne čudi što umjetna inteligencija redovno pobjeđuje velemajstore i svjetske prvake.
No znanstvenici sa Sveučilišta Cornell odlučili su razviti AI kojem nije jedini cilj pobijediti ljude, već ga žele naučiti da igra poput nas.
Njihov AI pod nazivom Maia pokušava replicirati one poteze koje bi vukli ljudi, pa su ga stoga uvježbavali na milijunima partija koje su online igrali isključivo međusobno ljudi, što im je omogućilo da ga podese za igranje na različitim razinama.
Za razvoj AI-a su koristili open-source sustav Leela koji se temelji na DeepMind AlphaZero modelu i dizajnirali su 9 botova koji su igrali protiv ljudi s rejtingom između 1100 i 1900 ELO bodova, što znači da su bili u rasponu između početnika i jakih amatera.
U prosincu prošle godine instalirali su Maiau na šahovski portal lichess.org, gdje je AI odigrao više od 40.000 partija samo u prvom tjednu. Istraživači su otkrili da je Maia povlačila ljudske poteze u više od 50 posto slučajeva na svakoj razini vještine, a točnost se povećavala na raznim razinama.
Znanstvenici kažu da je sustav uspio naučiti kakve greške igrači čine na različitim razinama i prepoznati razinu na kojoj ljudi prestaju činiti te pogreške.
Čitav znanstveni rad možete pronaći na ovoj poveznici.