VIDEO: Prvi svemirski pauk sletio u Smithsonian

• Objavljeno u Svemir
image

NASA je 2011. godine pokrenula znanstveni projekt pod imenom YouTube Science Lab, u kojem je pozvala učenike iz čitavog svijeta u dobi od 14 do 18 godina, da putem videa na YouTubeu predlože svoje projekte koji bi se mogli provesti na Međunarodnoj svemirskoj postaji ISS-u.

Među pristiglim idejama izabran je projekt 18-godišnjeg Egipćana Amr Mohameda koji se pitao može li pauk skakač (salticidae) koristiti svoju prirodnu tehniku lova u uvjetima mikrogravitacije.

Pauk pod imenom Nefertiti (nazvan po imenu supruge egipatskog faraona Amenhotepa IV, kasnije poznatog kao Akhenaton), tako je završio na ISS-u, gdje je astronautica Sunita Williams nad njim provodila razne testove u orbiti, a potom su ga testirali i znanstvenici na Zemlji.

Ustanovljeno je da je pauk usprkos promjeni okoliša, svoju tehniku lova prilagodio uvjetima bestežinskog stanja i bez ikakvih problema hvatao svoj plijen.

Nakon što je prvi svemirski "paukonaut" kružio oko Zemlje 1.584 puta, prešavši oko 66,78 milijuna kilometara, uspješno je prizemljen, a nakon dodatnih testova na Zemlji, ovih je dana upućen u zoološki vrt za insekte (O. Orkin Insect Zoo) koji se nalazi u sklopu poznatog Smithsonian muzeja, gdje će provesti ostatak života, te omogućiti svim posjetiteljima da vide prvog "pauka iz svemira".

NASA kaže kako će vodiči u zoološkom vrtu proći specijalnu znanstvenu izobrazbu kako bi bili u stanju odgovarati na pitanja posjetitelja o svim aspektima paukovog boravka u svemiru i eksperimentima u kojima je sudjelovao.

VIDEO: Nefertiti „paukonaut“ lovi mušice u svemiru