VIDEO: Lansiran lovac na crne rupe

• Objavljeno u Svemir
image

Velika potraga za crnim rupama počinje. Jednu od najvećih znanstvenih misterija, proučavat će NASA-in  Nuclear Spectroscopic Telescope Array (NuSTAR) teleskop, koji je jutros uspješno lansiran raketom Pegasus XL sa zrakoplova L-1011 "Stargazer" iznad Indijskog oceana.

Lansiranje Pegasusa mnoge je podsjetilo na ispaljivanje nuklearnih projektila, što zapravo ni ne čudi, jer je ta raketa svoj razvoj i započela u ulozi dalekometnog balističkog oružja.

Stargazer je uzletio s Kwajalein atola u centralnom Pacifiku jedan sat prije lansiranja, da bi u 09:00:35 ispustio Pegasus raketu, koja je slobodno padala 5 sekundi, da bi potom uključila svoj raketni motor.

Nakon 13 minuta NuSTAR se odvojio od Pegasusa, dostigavši svoj krajnji cilj, odnosno nižu orbitu Zemlje, nakon čega je NASA od njega primila signal koji im je potvrdio da je lansiranje proteklo u redu i da svi sustavi rade prema planu.

NuSTAR je potom raširio svoje solarne ploče kako bi napunio baterije svojih uređaja i javio Zemlji da se nalazi u "dobrom zdravstvenom stanju", čime je započela prva faza njegove znanstvene misije.

"Sada vršimo detaljne provjere svih sustava i vrlo smo uzbuđeni, jer ćemo kroz 7 dana započeti s razvlačenjem turnja dužine 10 metara", izjavio je Yunjin Kim, direktor projekta u NASA-inom Jet Propulsion laboratoriju u Pasadeni.

Osim proučavanjem crnih rupa, NuSTAR će se baviti istraživanjem svih visokoenergetskih objekata u svemiru, uključujući ostatke eksplodiranih zvijezda, mrtvih zvijezda, te rojeva galaksija, te se vjeruje kako će nam pomoći u otkrivanju nekih fundamentalnih svemirskih misterija.

Jedna od uloga NuStara će biti i proučavanje atmosfere našeg Sunca, traženjem dokaza o načelu po kojem se grije.

Više informacija o NuSTAR projektu potražite na ovom linku: https://www.nasa.gov/mission_pages/nustar/main/index.html