U galaksiji ne tako dalekoj NASA potvrdila sličnosti

• Objavljeno u Svemir
image

Treperava svjetla Coruscanta, glavnog planeta u Star Wars svemiru, mogla bi se razviti na jednom starijem planetu veličine Zemlje poput Keplera-452b (slika gore). Taj rođak Zemlje u stvarnom svijetu postoji u sustavu starijem za 1,5 milijardi godina od Zemlje, što mu pruža dovoljno vremena za teoretske šanse za postojanje života i razvoj napredne tehnološke civilizacije.

NASA je ovih dana odlučila iskoristiti Star Wars maniju, pa je otkrivene egzoplanete usporedila s planetima iz filmskog serijala.

Osim usporedbe s Coruscantom, poslužili su se i planetom punom rastopljenje lave Mustafarom, kojeg su usporedili s egzoplanetom CoRoT-7br. Mada na njemu nećete moći vidjeti duele lightsaberima, jer temperature dostižu 1.982 stupnja C, njegov izgled nije previše drugačiji od rudarske postaje na planetu prepunom magme.

Fikcijski ledeni planet Hoth također ima svojeg blizanca u stvarnom svemiru, a to je OGLE-2005-BLG-390, hladna "super Zemlja" čija površinska temperatura pada do minus 220 stupnjeva C.

Puno godina prije nego što su astronomi otkrili planete koje griju i osvjetljavaju dva Sunca, Star Wars je prikazao mladog Lukea Skywalkera na njegovom planetu Tatooineu. Sada su NASA-ini teleskopi otkrili veći broj planeta koji se nalaze u binarnim zvjezdanim sustavima, uključujući Kepler-16b.

Super-Zemlja Kepler-22b se također nalazi na listi otkrivenih planeta koji su vrlo slični Star Trek uzorima, obzirom da uvelike podsjeća na planet Kamino koji je u potpunosti prekriven vodom, no njegovi stanovnici vjerojatno ne grade vojsku klonova.

Dakako, slike planeta koje je predstavila NASA, samo su umjetnički prikazi onoga na što su ukazali njezini teleskopi i instrumenti, pa ih ne treba doživljavati kao autentične. Neka Sila bude uz vas!