Otkriven prvi planet veličine Zemlje u nastanjivoj zoni

• Objavljeno u Svemir
image

Od kako je NASA pomoću Kepler teleskopa počela otkrivati sve veći broj planeta izvan Sunčevog sustava, neki od njih su veličinom odgovarali Zemlji, a neki su se nalazili na određenoj udaljenosti od matične zvijezde koja se naziva "nastanjiva zona", odnosno područje u kojem postoji najveća vjerojatnost za postojanje života.

Najnovije otkriće koje je NASA danas objavila, po prvi puta otkriva postojanje planeta koji zadovoljava oba uvjeta. Ova planet koji je dobio ime Kepler-186f, odgovara veličini Zemlje, odnosno samo je 10 posto veći, dok se istovremeno nalazi u nastanjivoj zoni.

To mu omogućuje da ima kameni sastav poput našeg matičnog planeta, te da na svojoj površini može posjedovati tekuću vodu.

Do sada otkriveni planeti u nastanjivoj zoni, bili su toliko ogromni da su vjerojatno najvećim dijelom sastavljeni od plina, ili su bili preblizu matičnoj zvijezdi da bi mogli posjedovati tekuću vodu. Najsličniji Zemlji koji je bio otkriven prije ovog bio je za 40 posto veći od našeg plavog planeta.

Usprkos navedenim sličnostima, Kepler-186f se razlikuje od Zemlje po tome što oko svoje matične zvijezde napravi krug za 130 dana, te prima samo jednu trećinu svjetla u odnosu na Zemlju obasjanu Suncem.

Kada se 2018. godine u orbiti Zemlje nađe James Webb Space Telescope, njegova "dijagnostika" bi nam trebala otkriti posjeduje li planet dobre atmosferske uvjete za vodu, kao i površinsku temperaturu koja bi mogla podržavati život kakav znamo.

Ako ste se već pripremili za selidbu u vrli novi svijet, možete slobodno raspakirati kofere, jer se ovaj planet nalazi na udaljenosti od 500 svjetlosnih godina od nas.