Nikad viđeni asteroid sa 6 repova

• Objavljeno u Svemir
image

Na slikama koje je snimio teleskop Hubble 10. rujna ove godine astronomi su u asteroidnom pojasu otkrili objekt kojem su dodijelili oznaku P/2013 P5, koji iza sebe poput kometa "vuče" čak 6 repova, što je pojava koja do sada još nikada nije viđena.

No kada je Huuble snimio novu sliku 23. rujna, izgled objekta se u potpunost promijenio, što izgleda kao da se čitava struktura zavitlala oko njega.

Mada astronomi ne mogu sa sigurnošću reći o čemu se radi, razvili su teoriju da je rotacija asteroida došla do točke kada je prašina odletjela s njegove površine u svemir, gdje se razdijelila na repove pod utjecajem zračenja sunčevog svjetla.

"Doslovce smo zanijemili kada smo ovo vidjeli", izjavio je znanstvenik David Jewitt sa Sveučilišta Kalifornija. "Ono što je još nevjerojatnije je da mu se struktura dramatično promijenila za samo 13 dana. Teško je povjerovati da je ono u što gledamo asteroid".

Nakon što je članica Jewittova tima Jessica Agarwall s Max Planck instituta za istraživanje Sunčevog sustava u Lindau izradila model ovog objekta, računalne simulacije su ukazale da su se repovi formirali uslijed serija impulzivnih izbacivanja prašine koja se pod utjecajem sunčevog zračenja pretvorila u 6 repova.

Jewitt kaže kako bismo po njegovoj teoriji mogli otkriti način "umiranja" malih asteroida pod utjecajem rotacije. "Kada u astronomiji otkrijete neku pojavu jednom, vjerojatno ćete ih otkriti još mnogo", kaže Jewitt. Ovo je jedan zapanjujući događaj za nas, te gotovo sigurno prvi od mnogih koji će se pojaviti".

Pretpostavlja se da je asteroid izgubio oko 100 do 1000 tona prašine, dok je njegova masa tisuću puta veća, a opsegom iznosi nekih 240 metara.

Izvor: ESA