NASA potvrdila pronalazak planeta u zoni pogodnoj za život

• Objavljeno u Svemir
image

Termin "zona pogodna za život", odnosi se na položaj planeta i njihovu blizinu od matične zvijezde, koja im može omogućiti postojanje vode u tekućem obliku, što je osnova za postojanje života kakav se nalazi na Zemlji.

Naravno, ako se neki planet nalazi u toj zoni, to nikako ne znači da njemu doista postoji život, već se radi o usporedbi sa Zemljom, što znači da bi ti planeti mogli imati život, pod uvjetom da na njima vladaju isti ili bliski uvjeti kao na našem matičnom svijetu (gravitacija, atmosfera, ozonski omotač...).

U nastanjivoj zoni našeg Sunčevog sustava se osim Zemlje nalaze Mars i Venera, ali to su vrlo jalova i opasna mjesta, koja bismo teško mogli nazvati pogodnima za život, tako da pojam "zona pogodna za život" trebamo uzeti vrlo suzdržano.

Uglavnom, najnovije otkriće NASA-inog tima Kepler teleskopa potvrdilo je da se planet kojem su dali ime Kepler 22B doista nalazi u "nastanjivoj zoni" (kako je znanost danas tumači), a radi se o planetu koji je 2,4 puta veći u promjeru od Zemlje, a kruži oko zvijezde koja je manja od našeg Sunca i nalazi se na udaljenosti od 600 svjetlosnih godina od nas.

Njegovo Sunce spada u takozvanu "tip-G" klasu, kojoj pripada i naša matična zvijezda, a osim što je nešto manje veličine, ujedno je i nešto hladnija.

Znanstvenici još ne znaju je li sastav Keplera 22B, čvrste, plinovite ili tekuće građe, tako da i o tome ovisi koliko je doista vjerojatno da se na njemu nalaze neki oblici života.

Ovo je zapravo prvi planet izvan našeg sunčevog sustava za koji je potvrđeno da se nalazi u zoni pogodnoj za život, no postoji nekoliko tisuća drugih koje je Kepler otkrio, no još čekaju dodatne analize i znanstvene potvrde.

Znanstveni tim Keplera ovih je dana objavio i nove rezultate potrage za nastanjivim planetima. Ukupan broj "kandidata" iznosi 2.326, od toga ih je 207 po veličini bliskih Zemlji, 690 nešto većih, 1.181 veličine Neptuna, 203 veličine Jupitera i 55 većih od Jupitera.