NASA i Microsoft rade 3D simulator Marsa za znanstvenike

• Objavljeno u Svemir
image

Znanstvenici i softverski inženjeri NASA-e i Microsoft Researcha, rade na novom softveru pod nazivom OnSight, koji će generirati 3D simulaciju Marsove površine, koju će znanstvenici moći proučavati iz komfora svojih ureda i domova.

U priopćenju koje je izdao NASA-in JPL laboratorij, navodi se da će 3D simulacija Marsovog okoliša biti izrađena prema materijalima, slikama i video snimkama koje su prikupljali Marsovi orbiteri i roveri, a najveći dio podataka dolazi od Curiosity rovera koji se u kolovozu 2012. spustio u Gale krater.

Nakon što developerski tim spoji sve snimke Marsovih pejzaža u 3D simulaciju, znanstvenici će doslovce moći virtualno šetati površinom crvenog planeta koristeći nosive naočale HoloLens, koje je Microsoft nedavno predstavio.

"OnSight našim znanstvenicima pruža mogućnost rada i istraživanja na Marsu iz svojih ureda. To fundamentalno mijenja našu percepciju Marsa i način na koji doživljavamo okruženje Marsovog rovera", navodi Dave Lavery, znanstvenik i izvršni šef NASA-inog programa Mars Science Laboratory.

Obzirom da Microsoft svoje HoloLens naočale namjerava komercijalizirati, gotovo je sigurno da će ovaj 3D VR simulator vrlo brzo biti dostupan i u nekoj inačici za kućne potrebe, pa ćemo jednog dana svi tražiti male zelene na Marsu.