Na Marsu nema života

• Objavljeno u Svemir
image

U trenutku dok znanstvenici Sveučilišta Shefield pronalaze vanzemaljski život u stratosferi našeg planeta, tvrdeći da život stalno pristiže iz svemira, znanstvenici NASA-e su prilično rezignirani činjenicom da nakon godinu dana istraživanja, na Marsu nisu pronađeni tragovi metana, plina koji stvaraju živi organizmi.

Činjenica da ovaj staklenički plin nije pronađen niti u najmanjoj količini tijekom dogotrajnih svakodnevnih skeniranja, ukazuje da postoji vrlo mala, gotovo nikakva vjerojatnost da se mikobiološki život eventualno nalazi ispod Marsove površine.

Znanstvenici kažu kako je površina današnjeg Marsa potpuno negostoljubivo područje za postojanje bilo kakvog života, za razliku od prije nekoliko milijardi godina kada je planet imao atmosferu i tekuću vodu na površini. Stoga su znanstvenici već odavno zaključili da ako ikakav život postoji na crvenom planetu, može se nalaziti samo u koliko toliko zaštićenom podzemlju, pa bi ga se moglo otkriti pronalaženjem metana koji bi izbijao iz zemlje.

Ova istraživanja dakako ne znače da se može reći kako na Marsu definitivno ne postoji nikakav život, jer smo do sada istražili samo jedan mali dio njegove površine, pa znanstvenici kažu kako bi Alieni koji slete na Zemlju na nekim područjima mogli steći dojam da tamo nema života, ukoliko ne bi bili u mogućnosti istražiti znatno veće područje nego što ga je na Marsu istražio Curiosity.

Mada znanstvenici smatraju kako danas na Marsu vrlo vjerojatno nema života, nalaze se i dalje u potrazi za ostacima organskih spojeva koji bi ukazali da je na Crvenom planetu bilo života barem u njegovoj davnoj povijesti.