LightSail 2 počeo surfati svemirom

• Objavljeno u Svemir
image

Ideja Carla Sagana o svemirskim letjelicama s velikim solarnim jedrima napokon je postala stvarnost. Letjelica LightSail 2 koju je uz pomoć rakete SpaceX-a u orbitu Zemlje dovela tvrtka Planetary Society, uspješno je razvila jedro veličine 32 kvadratna metra i započela jedriti na pogon "vjetra" od sunčevih fotona.

Znanstvenici tvrtke u kojoj je direktor (CEO) poznati znanstvenik, inženjer i TV voditelj Bill Nye (The Science Guy), kažu da se jedro razvilo unutar 30 stupnjeva očekivane orijentacije, što je znak da uspješno prati Sunce.

"Uspješno smo postavili jedro na sunčeve zrake", izjavio je Bill Nye. "Zahvaljujući članovima našeg tima i desecima tisuća onih širom svijeta koji su nas podupirali, san koji su započeli naši osnivači (Carl Sagan) prije više od 4 desetljeća se ostvario".

U ovom trenutku Sunce gura letjelicu vrlo nježno, težinom koja nije veća od spajalice za papir, no s vremenom će to guranje podići letjelicu u višu orbitu tijekom nekoliko idućih mjeseci, dok će se u atmosferu Zemlje vratiti kroz otprilike jednu godinu.