Kreće misija na asteroid od zlata i drugih vrijednih metala

• Objavljeno u Svemir
image

NASA je objavila kako je projekt misije Psyche ušao u takozvanu "fazu C" realizacije, nakon koje još slijede konačni dizajn i testiranje letjelice, uoči lansiranja koje je planirano za 2022. godinu, kako bi 2026. godine mogla sletjeti na asterod 16 Psyche, koji se nalazi između Marsa i Jupitera.

Ovaj asteroid je već dugo vremena na meti budućih "svemirskih rudara", jer je gotovo čitav sastavljen od vrijednih metala poput željeza, nikla i zlata, pa se vjeruje da je to zapravo jezgra nekadašnjeg planeta koji je izgubio plašt.

U ovom trenutku radi se isključivo o znanstvenoj svemirskoj misiji, no sva istraživanja NASA-e će pažljivo pratiti svemirske rudarske tvrtke Asteroid Mining Company, Planetary Resources i Deep Space Industries, koje već duže vrijeme razvijaju planove za rudarenje u svemiru, a zainteresirane su i tvrtke koje se bave rudarenjem na Zemlji, poput EuroSun Mininga, čiji je direktor Scott Moore rekao da je potraga za zlatom u svemiru samo pitanje infrastrukture.

Svi oni slažu se da bi ovo moglo postati jedna od idućih industrijskih revolucija pa će oni koji prihvate izazove koje donosi svemirsko rudarenje zaraditi enormne količine novca.

Stručnjaci kažu da je vrijednost materijala od kojih se sastoji asteroid u visini od 10.000 kvadrilijuna dolara dovoljna da svaki stanovnik Zemlje postane milijarder, no kada bi se resursi s njega na neki način uspjeli dopremiti na Zemlju, ne bismo se doista obogatili jer bi to zapravo dovelo do globalnog ekonomskog kolapsa.